Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under november 2012

Av Annika - 18 november 2012 17:36

Idag har jag haft mitt tossiga tjejgäng på kakkalas. Alla tog med sig vars en hembakad kaka och receptet och en liten historia bakom valet. (Jag bakade toscakaka) sen högg vi in. Det blev ett gäng sockerstinna, högljudda och fnittriga tjejer (en helt vanlig träff med andra ord) Johan och Myra höll sig med all rätt på ovanvåningen. Myra var nere en sväng för att leka med allas handväskor.

Nu ligger jag här utslagen i soffan. Myra och Johan hämtar mat och hyr film. Det blir en slapp kväll.

Av Annika - 16 november 2012 13:36

Efter att ha lyxat till det de två senaste kvällarna var det tillbaka till vardagsslitet igen.

Myra och jag gick en långpromenad i morse och sen lekte vi på lekplatsen en lång stund.

Nu medan hon sover middag så har jag städar och fejat. Så nu är här rätt fint hemma inför helgen. Det kommer att bli en för ovanlighetens skull lugn familjehelg. Ska bli så skönt.

På söndag kommer dock mitt tossiga tjejgäng hit på kakkalas. Lovar att återkomma ang. det. Det kommer bli galet känner jag på mig :-)

Nu blir det kaffe innan lilltrollet vaknar.

Ha en skön fredag.

Av Annika - 15 november 2012 21:05

Ikväll har jag och Linda varit på VIP-kväll på Stureplanskliniken med bubbel och tilltugg. De berättade om de olika behandlingarna de har. Memira var också där och berättade om ögonlaserbehandlingar. Man kunde även få göra en miniundersökning för att se om man var kandidat för lasern. Tyvärr var man tvungen att ha varit utan linser i 3-6 dagar och det hade de glömt berätta så jag kunde inte testa. Vi fick ett presentkort så vi kan komma och testa ögonen gratis. Det ska jag fundera på.

Sen fick vi se när de gjorde en läppförstoring med Restylane och en likadan behandling son jag gjorde i tisdags (se bild).

Vi fick även två goodiebags med oss hem med olika prover som jag ska prova, jag harredan testat lip balm från Restylane och den känns härlig.

Tack tjejer på stureplanskliniken och Memira för en mycket trevlig kväll.

Nu är det dax för Revenge.

Av Annika - 15 november 2012 15:07

I förmiddags var vi på Babyrytmik. Myra blir helt toppad när hon hör musik. Alla barnen satt hos sina föräldrar i en ring. Inte Myra inte, hon stod i mitten av ringen och snurrade, steppade och klappade händerna. Helt underbar min vilda tös. Tog massor av foton men nästan alla blev suddiga för hon stod ju inte still en sekund.

Av Annika - 15 november 2012 13:18

För första gången så har jag blivit utvald till att bli Buzzador. Fick hem ett paket med Nestles nya Smootie som heter Min frukt. Den kom i två olika smaker; Banan/jordgubb och äpple/päron. Myra fick prova båda och jag tror att favoriten än så länge är Banan/jordgubb.

Av Annika - 15 november 2012 13:09

Igår fyllde min kära vän Michela år och vi firade henne på Pålsjökrog. Det var första gången jag var där. Väldigt mysigt och väldigt trevlig personal. Maten ( ugnsbakad bergtungafile med hummer och murkelstuvade kräftstjärtar, champagnesås och sparris) var helt ljuvlig men tyvärr alldeles för små portioner för det priset. En man hade behövt äta 3 portioner för att bli mätt. Crème brylleen till efterrätt var underbar. Michela bjöd på ett gott vitt vin till maten.

Det blev som vanligt mycket trevligt och med många härliga skratt.

Jag hoppas och tror att födelsedagstösen hade en trevlig kväll för det hade verkligen jag.

Av Annika - 13 november 2012 19:55

När jag fyllde år fick jag ett presentkort till Stureplanskliniken av mitt härliga tjejgäng och idag var jag där för att fylla ut mina rynkor med Restylane. Jag var beredd på att det skulle göra ont med det var även tandläkarbedövning i sprutan så efter nåt stick så var man rätt bedövad.

Just nu är jag rätt svullen och det gör rätt ont men jag ser redan nu att det kommer att bli superfint. Det tar ca 3 veckor innan rynkorna är helt borta (eller så mycket som det går).

Vad gör man inte för att bli fin?!

Myra passades av snälla farmor och vi åt en god lunch tillsammans.

Nu ska jag fortsätta på min bok och dricka lite te. Jag älskar ruggiga höstkvällar.

Av Annika - 12 november 2012 20:42

Idag har vi bara lekt, jagat varandra kittlats och haft väldigt kul. Alltså jag och Myra. Johan har jobbat :-)

Vi har även varit på minisim. Det märktes att vi inte varit där på ett tag för Myra var lite reserverad, det är nog borta tills nästa gång.

Nu väntar vi på att Linas Matkasse ska levereras så att vi kan gå och lägga oss.

Måste bara avsluta med att säga att tack och lov har finest.se tagit sitt förnuft till fånga och sparkat Katrin. Nu kanske hon kan få den vård och hjälp hon så desperat behöver. Det är nåt allvarligt fel med henne. Eller har hon ett så desperat behov av att bli känd att hon skiter i om hon blir känd eller ökänd. Hur som helst Katrin. Karma is a bitch.

Titt-ut

Ovido - Quiz & Flashcards