Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Annika - 31 maj 2011 08:07

Idag vaknade jag kl 5 av en liten fot som sparkade inifrån. Det är en fantastisk känsla att veta att min dotter ligger där inne och gör sig redo för världen. 

Jag låg med händerna på magen och njöt av varenda spark och rörelse. Tänk att vi har gjort henne.


Igår kväll fick jag sitta i soffan med ett glas alkoholfri champagne och bara ha det gott medan Johan grillade och stod i. Det blev väldigt gott.  


 

 

Marinerade kycklingspett med jordnötssås, friterade potatiskroketter och baconlindad sparris. Sallad på babyspenat, avocado och färskpressad lime. Underbart.


Sen låg vi i soffan, myste och såg da Vici koden resten av kvällen, slappt och härligt.


Det ser ut att bli en riktigt härlig sommardag idag, ska dricka mitt kaffe på balkongen, sen lite jobb och i kväll ska jag och härliga Linda ut och äta något gott. Det blir en bra dag känner jag.


God Morgon Världen!

Av Annika - 30 maj 2011 15:46

 

 

MUMS!!!!


För att livet är för kort för att inte unna sig...

Av Annika - 30 maj 2011 10:39

Min Underbara brorson Vincent skriker i telefonen.


Grrrrrattis.

 


Hjärtat smälter. Längtar tills vi ska busa och gosa i helgen.


Av Annika - 30 maj 2011 09:14

Då var man 1 år närmre de 40. Känns faktiskt helt okej :-D även om jag bara känner mig som 27.


Maken (han tycker det låter gammaldags med maken så från och med nu så får det bli Sir Johan McAwesome   lite mer modernt eller hur) väckte mig i morse med gratulationer, sång och en jättefin present. Ett otroligt fint halsband med ett hjärta från Kraam. Jag blev superglad. Tack snälla Älskling.

Idag är min man lite bättre en er :-)


Sen gick vi till barnmorskan, vilken present att få höra lillans hjärtslag för första gången. Helt underbart och mitt hjärta höll på att svämma över av lycka. Längtar så tills hon kommer ut så vi får träffa denna lilla varelse.

Allt var jättebra med henne och det var skönt att höra.


Men nu är det dax för verkligheten och jobb.


God Morgon Världen!

Av Annika - 29 maj 2011 18:01

Idag är det mors dag!


Stort Grattis Mamma. Du är underbar och jag Älskar dig massor! På fredag får du din present, då ska vi ut och äta god lunch i Kristianstad och sen ska vi gå och shoppa. Längtar!


Tyvärr hade jag inte möjlighet att träffa min mamma idag men vi var på Linneaträdgården och åt lunch med svärmor och svärfar istället. Vi hade supermysigt och det kändes härligt att återvända till platsen för vårt bröllop.



       

Mätta och glada körde vi till hamnen i Helsingborg och drack kaffe på espresso house innan maken och hans föräldrar begav sig till Olympia för att titta på HIF-Trelleborg. Själv åkte jag hem för att ta det lugnt och sitta här och blogga. Nu ska jag inte göra ett dugg mer idag än att äta pizza och slappa framför tvn.


Ha en fortsatt skön söndag för det ska jag ha.

Av Annika - 29 maj 2011 17:37

Vilken Underbar helg det här är, jag vill inte att den ska ta slut. (jo det kan den få göra för imorgon är det min födelsedag och vi ska till barnmorskan och äntligen få lyssna på lillans hjärta).


Fredagskvällen var supermysig och lugn, vi var väldigt trötta efter att jag hållit oss vakna halva natten för att jag var snacksam :-D

Maken lagade middag och jag glömde ta foto på mästerverket (mycket dålig fru). Det grämer mig väldigt. Han gjorde filippinska kycklingvingar med sallad och friterade potatiskroketter. Om ni kommer till en asiatisk livsmedelsaffär så fråga om de har Tocinokrydda.



Sen lägger ni 1kg kycklingvingar, 2 dl vatten och tocinokryddan i en wokgryta, sen låter ni det puttra tills all vätska har kokat in och vingarna är härligt kletiga ca 20 min. Underbart och beroendeframkallande.


Maken bjöd mig på lördagsmys för att jag fyller år på måndag så vi började med frukost på Backhaus (jag kan verkligen rekommendera deras smörgåsar för de är helt underbara, vi tog vars en med äggröra och bacon) innan vi begav oss till Helsingör. Där strosade vi rundor, tittade i affärer och tog en öl (jag drack kaffe) på torget i härligt solsken.

 


Sedan bjöd Maken mig på lunch på Madame Sprunk


De hade flyttat till nya lokaler. Väldigt fint och väldigt god mat. Min make är snäll.

    

På båten hem så köpte jag födelsedagspresent till mig själv.

Luktar mycket fräscht och gott!


Sen var det dax att bege oss till mysiga Familjen Axelsson.  Där busade vi med barnen, blev bjudna på underbar mat och avslutade kvällen med Champions league. (Jag och Petra satt mer och pratade än följde matchen). Vi hade en jättetrevlig kväll. Tusen Tack Familjen Axelsson!


Här kommer kvällen i bilder:


Smaskig Rabarberpaj blir till:  

Noel är en riktig flicktjusare:

 

Charmtrollet Alvin:    


Killar som Grillar:    

Coola killar i brillor (som de fick av oss):       

Lite bus innan maten:   

Supergod mat:

 

Mätta, trötta och belåtna somnade vi på soffan när vi kom hem. Vilken härlig dag.

Av Annika - 27 maj 2011 08:37

Vilken rolig kväll det var igår, jag har fortfarande ett stort leende på läpparna.

Jag var i Hässleholm och träffade mina kära nästkusiner på Harrys. Vi hade inte träffats på evigheter så det var mycket som skulle gås igenom. Det blev massor av skratt och fnitter. Väldigt god mat hade de också. Vi började med att dela på ett stort fat med gratinerade greenshell musslor och sen åt vi skaldjurspasta. Planen var efterrätt men vi blev väldigt mätta.


Skaldjurspasta:  

Den tjocka magen var med:  

JenniePennie var på ett strålande humör:  


Jessica hade precis fått en ny tand och ville gärna visa den :-)


   

Jag fick en jättefin födelsedagspresent av dem som jag ska ha på balkongen, jag tackar och bugar än en gång:

 

Sen var det dax för musikquizz. Lite bakgrundsfakta:

Vi gjorde detta för 4 år sedan och hette då också "die Spanishe Flügzeug". Det skulle egenligen vara en tysk variant på spanska flugan men då råkade vi ta flygplan i stället. Vi vann och vi vann en flaska champagne. Behöver väl inte säga att vi inte var helt pigga och fräscha dagen efter ;-)

    

Namnet och laget fungerade väldigt bra då så varför byta till något annat den här gången.

Det gick glänsande, vissa saker kunde Jessica, vissa Jennie och vissa jag. Det perfekta teamet. Och....


Vi vann!!!


Och inte vad som helst utan 2 st biljetter till Siesta. Jennie hade redan planerat att gå dit men hade inte köpt biljetter än så självklart fick hon dem.


Die Spanishe Flügzeug!  


Såklart så vill ju alla hänga med vinnarna så Annelie och Michela kom bort till oss (hihi).

 


Vi bestämde att vi måste göra om detta snart igen,  så den 16 juni så blir det "die Spanishe Flügzeug mit hangarounds" som tävlar. Vi ska självklart vinna igen!


Jag var hemma vid 1 tiden och var väldigt uppspelt och snackesam till makens stora förtret. Helt plötsligt hade jag pratat bort en timme :-)

Han var nog inte helt pigg när vi gick upp i morse. :-)

Men det är fredag och helgen närmar sig med många roliga saker inplanerade. Härligt!!



God Morgon Världen!

Av Annika - 26 maj 2011 08:06

Just nu känns det som om jag har gjort 200 situps, jag hade en hel del förvärkar igår kväll som var rätt jobbiga. De gjorde inte ont men de kändes som om någon tvingade mig att göra situps och jag kunde inte stoppa det. Idag är det som vanligt igen men med en grym träningsvärk. Plus att den lilla är pigg som en mört och har gjort kickboxningsövningar sen kl 5 i morse så att hela magen studsar :-)


Igår testade jag en ny maträtt som jag måste säga blev väldigt god.


 

Jag skar en skåra i kycklingfiléen och fyllde med mozzarella, tomat, babyspenat och pesto. Kryddade med grillkrydda och in i ugnen i ca 30 min. Till det gjorde jag spagetti med pesto och skyn från kycklingfilén. Till det riven parmesan och babyspenat med lite olivolja. Mycket lätt att göra och väldigt gott.


Jag tärnade också en massa ananas, cantaloupe och jordgubbar som jag frös in i påsar. Det ska vi ha till till våra smoothies som snabbt blev en morgon tradition.

Maken vandrar glatt till jobbet varje dag med en sådan i en termos.


Ikväll är det äntligen dax att träffa mina kära nästkusiner i Hässleholm. Vi ska äta lite gott på harrys och sen tävla i musikquizz. Ska bli så kul att träffa dem för det var länge sedan. Hoppas att tävlingen går lika bra som sist för då vann vi. :-)


Nu är det dax för jobb, kaffe och lite musik. Köpte nya Sixx AM skivan och jag är väldigt spänd på hur den låter för den förra var så otroligt bra.


God Morgon Världen!

Ovido - Quiz & Flashcards