Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under augusti 2011

Av Annika - 31 augusti 2011 14:18

Vi var hos barnmorskan igår och hon sa att huvudet nästan var helt fixerat så nu är det snart dax. Väldigt spännande. Själv är jag väldigt trött och sover nästan hela tiden. Det är skönt men jag känner mig rätt lat. Huvudet är mosigt och hormonerna spökar mest hela tiden. Är väldigt gråtmild och känslosam. Tur att jag har Johan som kan tala mig tillrätta. Han är ett väldigt stort stöd.

Ikväll ska vi spana in nya Väla och se vad de har att erbjuda.

Imorgon ska jag bara gå på stan och sitta och fika i något hörn. Det är inte direkt långtråkigt att vara ledig från jobbet :-)

Nää om man skulle ta sig en tupplur, bara för att jag kan...


Av Annika - 28 augusti 2011 17:46

Idag började vi med en underbar brunch på Dunkers. En massa smaskiga delikatesser såsom räkröror, mozzarella och tomatsallad, patéer, en fantastisk leverpastej som jag kommer drömma om länge. Äggröra och köttbullar och avslutningsvis, kaffe med äpplekaka och vaniljsås, och pannkakor med grädde och sylt. Klockan är nu snart 18 och jag är fortfarande mätt.


Igår brände vi 3 CD med härlig musik till förlossningen. Man kanske skulle tro att vi hade valt lugn ochrogivande musik men icke sa nicke. Det blir Hårdrock :-D Hon ska komma ut till världen med stil :-)


Nu är det soffan som gäller.

Av Annika - 27 augusti 2011 17:10

Det är inte klokt vad man är handikappad utan internet nu för tiden. Vi har varit utan internet i snart 1 vecka. Fick rätt på det idag så jag har kunnat betala räkningar mm.


Det har hänt en hel del mysigt sen sist. Förra lördagen hade mina kära vänner Annelie och Marie ett white party. Vi hade supertrevligt och allt var väldigt lyckat.

Här kommer lite foton:


             

Dagen efter överraskade alla tjejerna mig med en underbar Baby Shower. Vi fick väldigt fina presenter och Gulliga Michela hade bakat kladdkaka. Jag blev väldigt glad och överraskad. Tack snälla söta ni:

                      

Resten av veckan har gått i inredningens tecken. Vi har fått allt klart med säng och allt som har med Lillan att göra. Johan har målat och gjort nedanvåningen fin. I går var vi på IKEA och köpte matta och annat fluff fluff. Det blev superfint.


Så nu kan Lillan komma när hon vill för vi är redo!!!



Av Annika - 17 augusti 2011 17:53

Idag har vi varit på IKEA och köpt de sista sakerna till Lillan. Det blev säng och alla tillbehör till den och badbalja. Helt underbart att allt är hemma och just nu håller jag på att fixa och dona med allt. Nu är det bara 3,5 veckor kvar innan hon är beräknad och jag måste säga att det ska bli väldigt skönt när hon är ute. Jag är trött och har lite småkrämpor här och där plus att det är rätt jobbigt att gå och bära på 15 kgs övervikt. Vi var hos barnmorskan i måndags och allt var bara fint med henne. Imorgon ska vi på föräldrarutbildning. Hoppas att det blir trevligt.

Längtar efter dig min dotter!

Av Annika - 17 augusti 2011 17:46

I söndags firade vi 1 årig bröllopsdag (bomullsbröllop). Det firade vi lite smått med att åka till Åhus Bowling för att titta på en HIF match. Vi hade trevligt men vi ville fira lite till så igår gick vi på Bishop arms och åt Moules Frittes och till efterrätt creme brulée. Johan lyxade till det med en Ardbeg Supernova till kaffet.


       

Det är svårt att begripa att det redan är 1 år sedan vi gifte oss. Känner mig fortfarande lika nyförälskad som när vi träffades för 3 år sedan. Och att vi nu väntar tillökning gör bara allt så mycket bättre.


Bröllopet


 

Sweden Rock 08 den dagen vi träffades:




 

Av Annika - 17 augusti 2011 17:42

Vilka härliga veckor i stugan det blev. Laddade verkligen batterierna hade det underbart. Vädret var ju inget vidare men vi åt gott, läste böcker, tittade på film och vi åkte även en sväng till Österlen. Som jag har berättat tidigare så är min svägerskas föräldrar och bror på besök från Filipinerna och vi hade en jättetrevlig helg med dem. Här kommer lite foton:

                     

Kolla in min man Grillmästaren:


     

En helt underbar semester i stugan.

Av Annika - 11 augusti 2011 11:34

Idag är det 1 månad kvar innan Lillan beräknas komma ut. Börjar känna att det är hög tid att fixa och dona så att allt är klart när hon kommer. Imorgon ska vi till Kristianstad och hämta barnvagnen och shoppa lite småsaker och nästa vecka ska vi till IKEA och köpa det sista. Sen kan hon dyka upp när hon vill.


Igår gjorde vi en Österlenrunda med mina föräldrar. Det blev Kivik, Simrishamn, Kåseberga med Ale stenar (då kom det ett ösregn) och Ystad med god mat. En väldigt trevlig dag men vi var helt slut när vi kom hem. Bilder kommer senare.


Idag slappar vi bara. Jag ska ha lite hemmaspa och sen ska jag ligga och läsa bok. Regnet smattrar på plasttaket på verandan, väldigt mysigt.

Av Annika - 4 augusti 2011 13:52

Solen skiner och jag ligger på en filt i gräset och bara finns. Lillan sparkar lite förnöjt. Livet är bra härligt just nu.

Var hos en arbetsterapeut i måndags och fick handledskydd för min kapaltunnel är klämd på båda händerna. Lite varmt  med skydden men det känns redan mycket bättre.

Imorgon är Johans sista jobbdag sen kommer han också ner hit. Längtar efter honom. Det ska bli härligt med 3 veckors ledighet tillsammans.


Just nu känner jag mig som en huskatt som bara går runt här och slappar och njuter, sover middag när det behövs, mamma lagar god mat och skämmer bort mig alldeles för mycket.


Igår kom mina kära vänner Annelie och Mi och hälsade på en stund och vi drack kaffe och uppdaterade oss. Mycket trevligt.


Nej nu kallar filten och Elsas mode av Sofie Fahrman



Ha det så gott i värmen

Ovido - Quiz & Flashcards