Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under januari 2013

Av Annika - 31 januari 2013 12:58

Nu har livet börjat återvända igen. Myra är full av energi och leker med allt och gärna samtidigt (se bilden där hon kör bil samtidigt som hon slår på trumman och tjuter ooooiiiii
Själv känner jag mig bättre men har inte alls lika sprudlande energi som den lilla donnan.

Jag hade tänkt gå med henne på promenad men vi får nog vänta med det om vi inte ska blåsa iväg. För det blåser inte lite idag.

Hoppas att ni andra har hållit er friska och krya.

Myra har ätit frukost sittandes uppe på soffbordet och samtidigt tittat på barnprogram. Knasfia.

Av Annika - 29 januari 2013 09:55

Nu har även jag insjuknat med feber, hosta och ont i halsen och känner mig rätt ynklig. Som tur är så kan Johan vabba för mig. Myra måste nämligen till doktorn för att kolla sin hals (halsfluss?) och tanken på att jag måste rulla vagnen uppför en jättebacke (kunde lika gärna varit ett berg idag) för att komma till vårdcentralen får mig att gråta. Hoppas att hon kan få något för sin hals för stackarn har jätteont.

Av Annika - 28 januari 2013 10:11

Det var en jobbig natt med väldigt lite sömn. Myra fick feber och "gnydde", hela natten, jag tog in täcke och kudde till henne och somnade på en stol med huvudet på hennes spjälsäng (inget jag rekommenderar) vaknade av att Myra tryckte pannan mot min panna och la upp ett högt tjut. Jag höll på att pinka på mig så rädd jag blev. Hon undrade väl vad jag pysslade med.

Nu myser vi i soffan med filt och tecknad film. Febern ligger på 38,3 så vi kommer att ta det väldigt lugnt idag.

Min brorson Vincent skulle komma imorgon tillsammans med min bror och de skulle sova över, äta gott, åka till Tropikariet (till min brors fasa för han hatar ormar) och bara ha det mysigt. Tyvärr får det bli om två veckor istället. Stackars Vincent som längtat så men tur i oturen så var han inte helt kry heller. Nu laddar vi 14 dagar sen så.

Hoppas att ni har en bra start på veckan.

Av Annika - 27 januari 2013 16:43

Idag överraskade vi höggravida vännen Jenny med en Babyshower. Helena (som också börjar bli höggravid) hade gjort en underbar tårta. Det blev en mysig fika och nu har den lille/lilla fått lite presenter. Nu längtar vi efter att få se och snusa på honom/henne.

Gulliga men lite väl solbrända (inte alls avis näää då) Kella har äntligen kommit hem från 3 veckor på Teneriffa och hon hade med sig en present till mig. En helt underbar scarf. Den kommer jag ha på mig jämt. Tusen tack gumman. Underbart att ha dig hemma.

Nu ska vi bara slappa resten av dagen.

De två gravida. Helena och Jenny.

Av Annika - 27 januari 2013 13:36

Pappa/dotter kärlek när den är som finast.

Av Annika - 25 januari 2013 12:13

Nu har vi kommit hem från en mysig fika med scones hos gulliga Carro. Höggravida (v37) Jenny var också där och självklart blev det en massa babyprat. Myra lekte för fullt med Måns leksaker, det är ju alltid skoj med nytt.

Jag fick en hel hög med filmer så det blir filmkväll ikväll :-)

Tusen tack för en mysig fika.

Nu äter vi lunch sen ska vi unna oss en tupplur, bara för att vi kan.

Av Annika - 24 januari 2013 14:45

Ord är överflödiga för att beskriva lyckan att gå på rytmik. Får man även tag på en bongotrumma så är lyckan total.

Av Annika - 23 januari 2013 13:09

Idag har det varit full rulle direkt. Kl 10 träffade vi Hugo o Anki för lek på lekplatsen. Det var full rulle på de två. Myra var som vanligt totalt vansinnig när vi körde hem för hon hade nog stannat många timmar till. Hon slocknade så fort vi kom hem.

Jag har passat på att göra grön ärtsoppa (Linas Matkasse) som blev väldigt god.

Sen har jag även bokat in mig och Johan på en akutinsatskurs om barn. Ska bli väldigt intressant. Den handlar om vad man ska göra vid tex falsk krupp, om hon ätit gift, andnöd mm. Jag har funderat på detta länge och idag kom ett mail från länsförsäkringar om denna och väldigt bra rabatt för deras kunder. Nu ska vi bara fixa barnvakt men det tror jag inte ska vara några problem.

Nu ska jag försöka hinna bläddra i Mama innan Busan vaknar.

Ovido - Quiz & Flashcards