Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under januari 2013

Av Annika - 6 januari 2013 20:59

Idag är det jag som har känt mig krasslig och har legat nerbäddad mestadels av dagen. Johan ängeln har varit fantastisk och servat mig och Myra hela dagen. Han till och med gick och köpte bakelser. Väldigt goda.
Förhoppningsvis är detta något snabbt övergående för imorgon börjar minisimmet igen och det vill vi ju inte missa.

Vi har ett annat litet problem. Myra som tills nu har varit väldigt intresserad av mat och ätit det mesta, spottar och fräser för allt vi sätter fram till henne. Mat som hon älskade för en vecka sen kastar hon ner på golvet och vägrar att ens smaka. Har ni med barn också varit med om detta? Hon är drygt 15 månader. Är detta något som kommer vid den här åldern? Har ni tips på maträtter? Hon äter lite fruktpure men går inte i närheten av vanlig frukt. Jag är frustrerad och lite bekymrad.

Ha en skön söndagskväll!!

Av Annika - 5 januari 2013 19:50

Det var inte igår när vi hade en oplanerad helg. Helt underbart. Johan lagade mat igår (underbar pizza) och jag lagade idag (pasta all'amatriciana).
Annars har vi mest lekt med Myra och städat ut julen och snickrat. Inga planer för morgondagen heller, bara umgås och ta dagen som den kommer. Ljuvligt.

Nu ska vi se Liza Marklunds Den Röda Vargen och har jag riktig tur så kanske Johan poppar lite goda popcorn. Myra sover så nu är det vuxenmys.

Av Annika - 2 januari 2013 18:25

Myra vaknade feberfri 09.30 imorse. Vilken lättnad. Näsan rinner och hon är trött men det går nog snart över.
Vi har bara tagit det lugnt idag med mycket gos i soffan.

Det blev mer fart på henne när pappa kom hem med en present. En alldeles egen prinsess stol. Hon satte sig i den redan i hallen och nu har hon satt den framför tvn. Hon fick en liten skål med ostbågar så lyckan är total.

Själv längtar jag tills klockan är 21 för då ligger jag i sängen, smörjer in mig med min absoluta favoritbodylotion från CSkincare och ser Fjällbackamorden. Måtte detta avsnitt vara bättre än amatörprogrammet förra veckan.

Håll tummarna att Myra sover hela natten för vi behöver alla sömn.

Av Annika - 1 januari 2013 14:33

Igår kom våra goa vänner hit för att fira in det nya året. Det blev jättetrevligt och jag hade som vanligt gjort alldeles för mycket mat. Carro hade gjort sin fantastiska chokladtårta som bara smälter i munnen. (Har en bit kvar som jag ska skynda mig att äta innan Johan hittar den)

Därefter spelade vi spel. "Det borde man ju vetat" väldigt roligt spel och det blev många skratt. Tyvärr vann killarna. Ren tur. Nästa gång tar vi dem eller hur Carro?!?

Vi firade det nya året på vår balkong med skumpa och Magnus bjöd på cigarrer (väldigt gott då men väldigt rivig i halsen idag)

Halv två började Myra gråta otröstligt. Hon var stekhet. Så det blev ett abrupt slut på festen och resten av natten gick till att ta hand om liten. Aningens slitna idag.

Hon är fortfarande febrig idag så vi kommer bara att ligga och mysa hela dagen. (Vi har ju en massa mat så det går ingen nöd på oss)

Hoppas att ni alla har en skön nyårdag.

Skapa flashcards