Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under december 2012

Av Annika - 31 december 2012 16:26

Här kommer en liten sammanfattning av året som gått:


   Har varit mammaledig hela året utom två dagar då jag åkte ner till Tyskland och "jobbade" lite. (Drack mest öl och hade skoj.


   Mello i Malmö med ett gäng galna tjejer. Det blir repris 2013.


   Myra har hittat en bästis i Hugo och jag har hittat mitt stora stöd i mammadjungeln i Hugos mamma Anki. Hade inte klarat mig utan dig.


  Min bästaste vän Carro fick en underbar liten son. ( de kommer hit om några timmar för att fira in det nya året)


  Åkte på en spontan Sweden Rock Festival och hade så fantastiskt skoj.


  Underbara vännerna Anderssons har flyttat nära oss och vi har haft väldigt trevliga kvällar ihop. kommer att bli många fler 2013


   Har haft fantastiskt mysiga vinträffar med supervännerna Michela och Linda.


  Har sett HIF med Linda. Det måste vi göra mycket mer 2013.


  Sommarmys i stugan hela sommaren med mina föräldrar, bror och brorson.


  Var på grymma konserter; Thåström, Nickelback, Eva Dalgren & Europe.


  Var på ett fantastiskt bröllop för våra underbara vänner.


  Fick en underbar spaweekend av min man i 40 års present.


   Egentid på Ullared 4ggr. (Ja jag är knasig.)


  Träffade mina favorit fransyskor 2 ggr i år. Alldeles för lite och jag hoppas att det blir fler ggr 2013.


   Fab mamas bloggevent. Träffade nya fabulous vänner.


   Semester på Kanarieöarna med Myras Farmor & Farfar. Supertrevligt.


   Babysim & Barnrytmik med Myra varje vecka.


  Myras dumma eldsmärke har behandlats och är i princip borta.


  Myra blir bara underbarare och underbarare för var dag. Älskar dig oändligt underbara tös.


  Johan och jag har kämpat med första småbarnsåret med sömnlösa nätter, oro och stress och vi har aldrig haft det så bra som vi har det nu. Älskar dig Gubben min.


Känner på mig att 2013 kommer att bli ett helt fantastiskt bra år.


Nyårslöften?  Hmm det skulle vara att njuta i stunden lite mer och inte stressa på. Jag är ju bara mamma ledig i 6 månader till och det ska jag ta vara på.


Gott Slut och Gott Nytt År!!!

Av Annika - 30 december 2012 20:13

Idag har vi mest förberett oss för nyårs afton. Det har putsats och fejats och jag har trängts på maxi i två timmar. Alla var verkligen där. pust.

Som belöning lagade Johan en jättegod hemmagjord pizza och nu är det filmtajm när Myra somnat, när hon somnar är förstås en annan femma för hon har vänt dygnet och sover till 10 på morgonen. Skönt på morgonen dock.

Av Annika - 29 december 2012 20:04

I eftermiddag fick vi besök av trevliga familjen Axelsson. Vi åt chokladpudding och hade väldigt trevligt. Barnen frågade hela tiden när Myra skulle vakna. Petra berättade att sen vi varit hos dem så hade killarna pratat om Myra och en av dem hade sagt att han äääääkskade Myra. Så sött. Hon vaknade till slut och de lekte glatt.


Petra gav mig väldigt bra mattips till Myra som just nu inte äter nåt. Nu har vi en massa idéer som vi ska testa. Kanon.


Nu slappar vi i soffan efter en stor laddning Tocinovingar . Myra skrek som en galning efter vingarna och hon åt bra ikväll. Tack och lov.

Nu ska vi ha filmkväll.

Av Annika - 29 december 2012 18:30

Igår åkte vi till Tormestorp utanför Hässleholm för den årliga kusinträffen. Supertrevligt som vanligt. Vi åt och drack jättegott, vi delade ut julklappar, vi skrattade och vi hade det supermysigt. Barnen lekte för fullt. Lite senare på kvällen så blev Myra lite trött så hon tog sin filt och kröp upp i Elliots knä.
Tusen tack för allt. Vilket jobb Jennie hade haft med all mat, vi har pratat om hur gott det var hela dagen. Myra slocknade i bilen hem och hon väckte oss kl 10 imorse. Duktig tjej som visste att mamma och pappa behövde sovmorgon.

Av Annika - 28 december 2012 14:04

Idag var jag och Myra hos Anki och Hugo för lek och tjejsnack. Myra och Hugo lekte med alla Hugos leksaker. Anki bjöd på en fantastiskt god pasta som både Myra och Hugo också smaskade i sig. Nu sover Myra och förhoppningsvis en lång stund till för ikväll ska vi till Hässleholm för den årliga nästkusinträffen och då kan man ju inte vara trött. Tror minsann att jag ska blunda en stund jag med.

Av Annika - 26 december 2012 22:59

Min underbara vän Michela och jag har haft en riktig tjejkväll med matlagning (Kellas fantastiska fisksoppa, jag lovar att lägga ut receptet imorgon) och tjejfilm med Viggo Mortensen. Myra och Kella busade och hade så kul så hon var väldigt besviken när hon var tvungen att lägga sig, men det här gör vi definitivt om snart igen.

Tack Gumman för en jättemysig kväll.

Av Annika - 26 december 2012 13:48

Jag har haft fullt upp  med att njuta av julen så bloggen har fått vänta. Det har varit intensiva dagar men väldigt trevliga. Julstämningen infann sig till slut.


Det började redan den 22e då vi firade juafton hos mina föräldrar i Tyringe. Jättegod mat och dryck och Myra och Vincent hade så roligt ihop. Johan klädde ut sig till finsktalande tomte och Vincent blev totalt lurad. När tomte skulle gå så sa han; Tomten, Jag älskar dig! Hur underbart var inte det.


       


Lillejulafton blev inte riktigt som vi tänkt oss, den blev mycket bättre, vi var först hos Gammelfarmor för att ge julklapp och för att hon skulle få träffa Myra och Vincent. Vi hade jättemysigt.


    

Tyvärr väldigt suddig bild.


Vi skulle ju ha åkt hem till Helsingborg efter det men eftersom det skulle bli oväder så stannade vi kvar en natt till vilket var väldigt tur för det snöade och blåste ordentligt. Vi hämtade pizza och hade en riktigt mysig kväll.


Julafton så åkte vi hem för att byta kläder och packa nya julklappar, sen drog vi till Ekeby för julfirande nr2. Där var det full rulle på alla barnen och de blev som tokiga när tomten kom. Det gällde att hålla sig undan. Samma sak här med väldigt god mat och dryck och supermätta och helt slut åkte vi hem till Helsingborg sent på kvällen.


     


Juldagen blev väldigt slapp. Johan och jag bytte äntligen julklappar med varandra. Jag hade önskat mig en upplevelse och fick en .. Chokladprovning på Sophies butik. så underbart det ska bli. Är det någon som vill föja med så säg bara till. Jag ska gå den 24e januari. Johan fick Led Zeppelins CD och DVD.

På eftermiddagen kom Therese på besök, hon hade med sig så fina presenter till Myra, Tusen tack säger vi.  Sen blev den Solsidan marathon resten av kvällen.


 


Idag var det så min förmiddag. Jag lämnade de två och begav mig ut med vässade armbågar för att mellandagshoppa. Jag hittade precis de saker som jag ville ha. Så glad man kan bli :-)


 


Nu är Johan på Boxing Day party med en massa karlar och jag ska vila en stund innan en kompis kommer till mig. Vi ska laga fisksoppa och titta på tjejfilmer. Det ser jag verkligen fram emot.


Hoppas att ni alla har det gott såhär i mellandagarna och att ni hade en underbar jul.



Av Annika - 21 december 2012 12:55

Jag kämpar för fullt med att komma in i julstämning men än så länge vill den inte infinna sig, det närmsta jag kommit var igår när jag hade två vänner på julfika, en hade med de godaste och saftigaste lussebullarna jag ätit. En mysig eftermiddag.

Sen var det dax att få domen hos optikern. Och japp det blev som jag trodde, dyrt!!!

Sen gick vi till Pitchers för en trevlig kväll med Anki, Marco och Hugo. Vi åt och drack och skrattade gott. Vi fortsatte hemma hos dem, barnen lekte glatt till kl 23. Myra har varit väldigt trött idag.

Fick reda på att Hugo suttit och pussat på vårt julkort med Myra på. Baby love.

Nu ska jag försöka få till lite julstämning, Ernst ska väl kunna hjälpa till.

Ovido - Quiz & Flashcards