Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under december 2012

Av Annika - 18 december 2012 20:12

Idag har jag varken ork eller lust att blogga. Återkommer en annan dag.

Av Annika - 17 december 2012 20:15

Dagen har bestått av julklappsinköp och inslagning. Nu är nästan allt klart. Har en liten överraskning kvar men det fixar jag imorgon.

När vi stod i kö på Apoteket idag så tyckte Myra att det blev lite för tråkigt och visade det högljutt. En vänlig tjej i personalen gav henne en bamsetidning. Myra blev så glad och "läste" den hela vägen hem och hela dagen.

Nu väntar jag bara på att mitt knäckebröd ska bli färdigt sen ska vi se Morden i Sandhammar och äta popcorn.

Av Annika - 16 december 2012 16:32

Idag har det verkligen varit tomtens julverkstad hemma hos oss. Vi har gjort julgodis ( Leilas Rocky Road och Cake pops) och slagit in julklappar. Vi har även lagat mat från Linas matkasse. det har luktar Orienten i hela lägenheten av spiskummin och ingefära.

Tror minsann att vi är värda ett glas glögg snart och Svärmors goda saffransbullat.

Myra testar en ny grej. När hon inte får som hon vill så slänger hon sig på golvet och gallskriker. Såååå gulligt :-(

Ikväll är det Odjuret på SVT. Ska bli väldigt spännande att se om de kan göra boken rättvisa. Men i och för sig, alla filmer med Ola Rapace är trevliga.

Av Annika - 15 december 2012 17:49

Igår lämnade vi Myra hos Farmor och Farfat och åkte till Baltiska Hallen för att se Europe. Mustasch var förband, gillade dem inte alls. Metallica wannabies med fruktansvärt uttal. Då var Europe desto bättre. De blir bara bättre och bättre för varje platta och John är en suverän gitarrist. De spelade många låtar från nya plattan och jag måste säga att de är om möjligt ännu bättre live. Även en hel del gamla godingar spelades också Fantastiskt bra konsert.

När konserten var slut åkte vi hem till Hbg. Stannade till på telegrafen för en drink precis som vi gjorde förr. Mys.

Det kändes väldigt ovanligt att vakna 9.30 i morse av sig själv och inte ha Myra hemma. Vi åt långfrukost innan jag begav mig till Väla för att köpa några julklappar. Stort misstag. Alla, precis alla var där. Svettades 1 timme sen klarade jag inte mer utan jag körde och hämtade Busan.

Nu ska vi bara mysa i soffan hon och jag. Johan är ute med polare.

Håll tummarna att min tråkiga huvudvärk och feber är borta imorgon.


Hoppas att ni får en härlig lördagkväll.

Av Annika - 14 december 2012 16:06

Myra är lämnad hos Farmor & Farfar, jag håller på att "piffa" mig och väntar på att maken ska komma hem. Sen ska vi åka till Malmö och Baltiska hallen för att se Europe. Ska bli så fantastiskt skoj att se dem igen.

Därefter blir det nog någon pub och nån smarrig drink och imorgon har vi sovmorgon och långfrukost innan vildingen ska hämtas igen.

Let the evening begin.


Ps. Såg Teddybjörnen Fredriksson på Bokia tidigare idag.

Av Annika - 13 december 2012 22:27

Ikväll är Johan iväg på Julfest med sitt jobb. Han och Niklas (jobbarkompis) tog en öl hos oss innan. Myra blev nog lite förtjust i Niklas för hon showade för honom, dansade och fnittrade.

Myra sover och jag har precis tittat på mitt absoluta favoritprogram Revenge.
Det är ruggigt bra.

Johan skickade nyss ett foto på min ungdomsidol Tommy Nilsson. Han uppträder för dem på julfesten. Lite tur att jag inte var där för jag hade nog haft svårt att hålla mig ifrån att storma scenen. Kunde blivit pinsamt för alla :-) Johan berättade att det nu finns en filmsnutt med både Tommy och Tone Norum på hans mobil också. Tjoohoo

Nu kallar sängen för jag är förkyld och måste bli frisk till imorgon för då ska vi vara barnfria och ut på bus. Berättar mer senare.

Sov Gott

Av Annika - 13 december 2012 12:40

Jag är så trött på alla statusar på Facebook om hemmagjorda pepparkakshus, Lussebullar, pyntade granjävlar och griljerade julskinkor. Snacka om att man känner sig stressad eller misslyckad för att man inte gjort allt detta redan. Som om det inte räckte, så är det foton på proffssnygga jävla pepparkakshus också, lussekattor så snygga att man får tårar i ögonen och pyntade granjävlar som platsat i Sköna Hem!

Jag har en lång lista på saker som jag ska/borde göra bara för att det snart är jul. Dessa stryks efterhand som jag köper dem istället. Jag köpte pepparkakor för 19.90 :- och de är bra mycket godare än vad jag lyckats göra. Och idag köpte jag en lussekatt. Sparade en massa jobb på att inte baka och tiden lägger jag på att leka och mysa med min dotter istället.

Kvar att göra är:

1 sorts julgodis (jag gjorde 4 olika i fjol och jag slängde mer än hälften för det bara stod där och blev gammalt)

Slå in julklappar (lite glögg och julmusik och Johan till hjälp så går det fort)

Skicka julkorten ( få rumpan ur soffan och gå 100 meter till postlådan)

Och köpa några julklappar till.

Ingen stress här inte, vi har julefrid hos oss.

Nu ska jag sparka på en dammtuss och sen gå och gosa med Myra så kan ni andra stressa på bäst ni vill.

Av Annika - 12 december 2012 20:38

Ikväll är jag för trött för att blogga. Det får bli imorgon istället.

Grey's Anatomy snart. Får se om jag orkar.

Har en äcklig smak i munnen efter att ha slickat igen en hel hög kuvert till julkorten. Varför kan de inte göra limmet med jordgubbssmak eller så här i juletider varför inte glöggsmak. Hmmm utvecklings potential. Börjar nog sakna jobbet lite :-)

Ovido - Quiz & Flashcards