Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2013

Av Annika - 31 maj 2013 15:01

Jag var ända inne på dottern sovrum i natt för att titta till henne, innan jag kom på att hon sov över hos farmor & farfar.

Kl 10 var saknaden efter dottern för stor så jag åkte och hämtade hem henne från farmor. Myra tjöt av glädje och sprang in i famnen på mig och kramade mig hårt och mitt hjärta flödade över av kärlek. Min underbara dotter. Hur många gånger har jag inte sett henne göra så när pappa kommer från jobbet, idag fick jag känna känslan av att ha varit saknad.

Vi har gosat en lång stund och nu sover hon, om några timmar är familjen komplett och helgen kan börja.


Hon är så underbar när hon sover

Av Annika - 30 maj 2013 21:57

Överraskningsmiddagen var på Kitchen & Table och det var helt perfekt. En Cosmopolitan innan, grillat i massor, gott vin, bara vi två som avslappat kunde njuta av kvällen och prata om allt möjligt. En bättre födelsedag kan man inte få. Mätta och belåtna strosade vi hem hand i hand i den ljumma kvällsbrisen , inga tider att passa, bara vi två ikväll. Kvalitetstid.

Tack Älskling för en underbar födelsedag. Du vet vad jag behöver.

Av Annika - 30 maj 2013 13:44

Vilken underbar känsla det var att vakna upp till min skönsjungande makes "Vi Gratulerar". Jag hade inte hört att han smugit iväg för att åka och köpa McDonaldsfrukost, som vi åt i sängen (Myra sov som en liten gris efter att ha busat med Farmors Vovve hela dagen igår).
Jag fick även ett fint kort där det stod att ikväll blir jag utbjuden på middag (var någonstans är en överraskning) och att det blir en barnfri kväll. Jag vet inte när vi var ute själva bara vi två och satt och pratade ostört om allt och inget i flera timmar över en god middag och ett glas vin. Vilken lyx det ska bli.

Snälla farmor tar hand om Myra över natten. Gissa om jag ska sova länge imorgon.

Myra och jag har letat stenar hela förmiddagen, hur smutsiga tror ni att de byxorna är :-) tur att vi har tvättmaskin.

Nu har vi ätit lunch, det blev bananplättar med hallon och blåbär, helt fantastiskt gott. Myra spottade och fräste så det slutade med att jag gjorde pasta och köttbullar till henne.

Recept bananplättar;

Mosa 1 banan, blanda med 1 ägg och 0,5 dl mjöl. Klicka ut på stekjärn och grädda ca 1 min på var sida.





Av Annika - 29 maj 2013 21:27

Ikväll har jag träffat två tossiga tjejer för middag på Bunker bar.
Vi började prata om våra semesterresor till Italien för 15 år sedan. Vilka minnen, det var som om tiden stått stilla och för en stund var vi där igen. Vilken härlig känsla.

Vi åt gott och tiden gick alldeles för fort. Vilken tur att vi bestämde oss för att göra om det snart igen.
Tack för en supertrevlig kväll men många härliga skratt. Tossiga tjejer.

Av Annika - 29 maj 2013 16:42

Idag åkte jag och Myra till Svärmor/Farmor på lunch. Vi hade supermysigt och Myra busade med vovven och hade fantastiskt skoj. Efter en underbar lunch bestående av köttbullar och en grym rabarberpaj med vaniljsås så somnade Myra och jag lämnade dem för lite egentid och shopping på stan.

Känslan när man står bland alla barnvagnar i kö till hissen på H&M och kommer på att man kan ta rulltrappan för Myra är inte med är rätt speciell.
Det är ju inte som det brukar ;-)

Hittade såklart inget att shoppa bara för att jag för en gång skull kunde. Det fick bli en Budapestbakelse istället.
Jag får strunta i Beach 2013 och min krympta bikini, det brukar ju mest regna ändå och om det mot all förmodan blir lite sol så får jag väl köpa en ny. Bakelse är gott :-)

Nu ska jag ha lite hemmaspa och fixa till mig i lugn och ro innan jag ska ut och äta med tjejkompisar.

Av Annika - 28 maj 2013 19:49

Vi har testat citygross Matkasse några gånger nu men vi har kommit fram till att de har väldigt tråkig mat. Tex idag skulle jag ha gjort kycklingfrikassé vilket var typ kokt kyckling i grädde. Det lät inte så aptitligt så jag beslutade mig för att göra en pastasås istället utav kycklingen Den blev fantastiskt god så jag vill dela med mig av receptet.

Stek kycklingfilé i mindre bitar tillsammans med rödlök, bacon, röd paprika och champinjoner. Tillsätt en burk creme fraîche "tomat/basilika" och en burk crème fraîche "champinjon/kantarell.
Servera med pasta.

Jag hade en liten hjälpreda i köket också.

Av Annika - 28 maj 2013 13:13

Förmiddagen har spenderats ute i det härliga vädret. Efter en lång promenad stannade vi på Gröningen där Myra samlade stenar och stoppade dem i avloppsbrunnen. Hon hade kunnat göra detta i timmar. Helt koncentrerad letar hon lagom stora stenar och sen skrattar hon lyckligt när de plumsar ner i vattnet i brunnen, sen gör hon om det igen och igen och igen.
Solen sken och en mild bris från havet rufsade oss i håret. Underbart.

Nu har vi ätit lunch, Myra ska sova och jag tänker sätta mig på balkongen med Lars Keplers Sandmannen.

Provade min bikini idag och den har visst krympt i garderoben under vintern, typiskt. Så från och med nu är det turkisk yoghurt, bär och nötter som gäller. Jäkla bikini, du ska på!!!

Av Annika - 27 maj 2013 19:53

När det började närma sig hemfärd igår så tog det verkligen emot. Det var så härligt i stugan och när vi hörde att de andra skulle grilla så var det ett lätt beslut att stanna en natt till.
Det betydde att klockan ringde 06.00 i morse och yrvakna packade vi in oss i bilen. Myra tittade på oss som om vi var helt galna.
Hon fick en flaska i bilen, tyvärr för när vi närmade oss Helsingborg så
blev hon åksjuk och upp kom hela flaskan. Stackarn.
Annars funkade det fint att köra hem måndag morgon och det var underbart med en extra kväll i stugan. Det var inte sista gången vi gjorde det.

Ovido - Quiz & Flashcards