Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under april 2013

Av Annika - 28 april 2013 20:02

Det kom ett sms i morse med frågan; Vill du följa med på dansuppvisning på Dunkers? Alice ska dansa. Självklart ville jag det och under 90 minuter fick vi se ett gäng duktiga tjejer och killar. Alice vad så duktig och så fin att jag fick gåshud.

Därefter gick vi hem till oss där Micke och Johan hade fixat våfflor med grädde, sylt och glass.

Det blev en härligt spontan söndag med underbara vänner.

Nu ligger jag nerbäddad i soffan med en grym förkylning på gång.

Av Annika - 27 april 2013 13:22

Vad roligt de två alltid har..

Av Annika - 26 april 2013 20:28

Igår var jag och de tossiga kusinerna (love you tjejer) på Harrys för mat och tjejsnack men framför allt för revansch. Detta var femte gången vi ( Die Spanische Flugzeug) tävlade i music quizzen. De två första gångerna vann vi, sen kom vi tvåa men förra blev vi inte ens placerade, så igår var det verkligen på allvar och... Vi vann överlägset. Tjoohoo we are back. 200 riksdaler vann vi men äran är värt så mycket bättre. Tack tjejer för en fantastisk kväll. Bestäm ni nästa datum så går vi dit och vinner igen.

Av Annika - 25 april 2013 13:28

På den förra rubriken ska det stå modevisning inte missvisning. Så fel det kan bli med autostavning.

Av Annika - 25 april 2013 12:50

efter avslutningen på minisimmet (pappa var såklart med) så åkte jag och Myra till Tyringe för några dagar av mys med mormor och morfar. Det har blivit intensiva dagar så jag har helt glömt bloggen, men här kommer en uppdatering;

På tisdagskvällen åkte jag till Perstorp för tjejträff med mina gamla kollegor. Vi åt gott, skattade och pratade gamla minnen, sen åkte vi vidare till Butik Rosa Danica. En helt fantastisk butik med underbara kläder. Ägarinnan Pia är en fantastisk tjej och hon hade modevisning för oss medan vi fikade innan vi shoppade loss. Jag köpte en jättefin tröja från Pulz. Alltid lika kul att träffa er tjejer. Vi ses till hösten.

Igår fyllde min kära mamma 65 år. Det firade vi med tårta och paket. Min bror och hans son Vincent kom också och Myra och Vincent lekte hela dagen lång. Så underbart att se de två tillsammans. Stort Grattis igen Mamma.

Idag har vi varit hos Gulliga Helena för att fika och snusa på två nya underbara bebisar. Helena dukade upp med tårta och fruktsallad. Barnen lekte och mammorna pratade av sig. Tack för en supermysig förmiddag.


Nu sover Myra och sen ska vi hälsa på Gammelfarmor innan jag ska ut på bus med kusinerna. Mer om det imorgon.

Av Annika - 21 april 2013 19:36

Vilken mysig och underbar helg vi har haft. Igår lämnade vi Myra för mys hos mormor och morfar och sen körde vi till våra kära vänner som bor mitt ute i ingenstans. Allt man hörde var fågelkvitter. Där badade vi i vedeldad tunna, åt fantastisk mat, drack vin, karlarna spelade gitarr och vi bara mös och pratade till långt in på natten. Vi övernattade i deras ateljé bland fantastiska tavlor och vaknade upp till fågelkvitter och solsken. Efter en god frukost körde vi och hämtade Myra och vidare hem till Helsingborg igen.
En underbar helg med underbara människor. Tusen tack och jag hoppas att vi träffas snart igen.

Av Annika - 18 april 2013 22:27

... och jag vet inte riktigt varför, kan vara frustrationen över att Myra blivit jobbig med maten igen (äter typ inget), eller ångesten över att bli utan jobb, eller så har jag någon hormonrubbning (skulle inte förvåna mig för jag har haft problem med dem sen jag var gravid) hur som helst så bäddade jag ner mig när Myra somnat kl 20 och jag ska försöka sova nu och förhoppningsvis vaknar jag som en ny människa imorgon, håll tummarna.

Foto från Barnrytmiken och den nya sängkappan.

Av Annika - 17 april 2013 20:48

Efter en intensiv men väldigt trevlig dag så halvligger jag i soffan och väntar på Grey's Anatomy.

Dagen började med att Carro, jag och barnen åkte över till Helsingör där vi strosade rundor, åt pölsa och köpte rosor. Fantastiskt härligt väder och alltid lika mysigt att träffa Carro. Detta kommer vi göra om snart igen.

Kvällen spenderades i Ekeby hos gulliga Emma, hon hade bjudit in till Pomp deLux visning. Jättegod fika, fantastiska jordgubbar, mysiga tjejer och en massa shopping. Det blev liiiite dyrare än jag planerat med de har ju så fina kläder. Tack Emma för en jättetrevlig kväll.

Nu måste jag sluta för McDreamy kallar.

Ovido - Quiz & Flashcards