Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under april 2013

Av Annika - 16 april 2013 19:31

Igår kom mormor och morfar med tåget och vi hade en trevlig kväll med hemmagjord pizza, Myra hade superskoj.
De sov över så de kunde följa med till minisimmet idag. Myra plaskade och hoppade från kanten som vanligt. Tror de blev förvånade över hennes våghalsighet.

Efteråt gick vi långpromenad med lekplatsbus och vi hämtade lunch på Lagmarks som vi åt hemma (Myra slocknade fort) innan de tog tåget hem igen.

Tack för mysiga dagar och kom hit snart igen Mormor & Morfar.

Av Annika - 15 april 2013 13:06

Det har varit tyst här några dagar men det har varit en riktigt mysig familjehelg med hemmafixande, IKEA besök, god mat och en massa mys. Har tagit några få foton på Myra och på mina goda dinkelscones som vi hade till frukost i söndags.

Nu väntar vi på mormor och morfar som ska stanna över till imorgon för att vara med på minisim. Mer mys.

Av Annika - 10 april 2013 22:50

Ikväll har jag varit på Helsingborgs bibliotek för att höra när Mian och Felicia berättar om sina böcker Dårens dotter och Felicia försvann. Väldigt intressanta och gripande livsberättelser.

Jag kramade min dotter extra länge när jag kom hem och jag kan bara hoppas att hon kommer att växa upp och tycka att jag har varit en bra mamma och att hon fick en trygg och fin barndom.

Två väldigt inspirerande kvinnor och en väldigt trevlig kväll.

Av Annika - 10 april 2013 15:01

Igår hade vi barnvakt ( en fantastisk tjej som vi kommer att anlita många fler gånger) för vi var på kurs. I väntan på ambulans hette den och anordnades av Länsförsäkringar och akutinsats.se
Det var en lärorik kväll om vad man som förälder kan göra när ens barn blir sjukt, bränner sig, blöder, och vid väldigt allvarliga tillbud, innan ambulansen kommer. Vi fick även öva HLR på små barndockor. 3 timmar gick superfort.

Alla föräldrar borde gå en sån här kurs för efteråt känner i alla fall jag mig lite lugnare och tryggare när jag vet hur jag ska hantera olika situationer som kan uppstå, tex falsk krupp eller feberkramper.

Väldigt duktiga och engagerade killar som undervisade.

Får ni möjlighet så gå på en av akutinsats kurser.

Av Annika - 8 april 2013 20:42

Idag kom Johan hem från sin skottlandsresa och de verkade ha haft riktigt skoj. Myra blev överlycklig och babblade på för fullt hela kvällen (tror hon berättade allt hon gjort)
Johan hade köpt så fina kläder till henne.
Nu sitter vi i soffan och ser HIF krossa Öster.

Hela familjen är samlad igen. Underbart.

Av Annika - 7 april 2013 20:31

Myra och jag har varit magsjuka idag. Myra var superpigg ändå så det har varit en låååång dag. Vi har lekt, målat, badat, dansat och gosat hela dagen, hon sover nu och jag ska äntligen få krypa ner jag med. Vi mår båda mycket bättre men det tar ordentligt på krafterna när man inte kan äta nåt.

Nu sova och imorgon kommer Johan hem, ska bli kul att höra allt han varit med om.

Ha en mysig söndag.

Av Annika - 6 april 2013 14:28

Igår åkte Johan och ett helt gäng grabbar till Skottland för att besöka whiskydestillerier och hygga sig i dagarna fyra.
Myr och jag bjöd hem gullig Michela för matlagning (vi gjorde vinkokta skaldjur i tomatsås), tjejsnack och film.
Michela hjälpte även mig med tips på hur jag kan sätta upp håret, jag är nämligen totalt värdelös på det och det mest avancerade jag kan är... En hästsvans. Men nu har jag många nya idéer som jag ska öva på. Tack för en mysig kväll gumman.

Idag har jag snickrat. Bevis kommer senare....

Av Annika - 3 april 2013 20:42

Idag har jag haft en heldag i Ullared. Lämnade Myra hos farmor och begav mig ut på Road trip. Det blev McDonald frukost och hög skönsång hela vägen upp. Väl där blev jag förvånad över allt folk, jag trodde alla hade påsklov förra veckan men näää, tji fick jag och det var bara att trängas. Tryckte in mig på restaurangen för lite energi och sen shoppade jag loss.
Hittade nästan allt jag tänkt mig.
Shoppade en hel del leksaker till Myra som inte kunde tro sina ögon när jag packade upp dem nu ikväll. Hon fick tex ett teset och vi har suttit och druckit te på hennes rum :-) hon har stolt bjudit i sina koppar.
Nu är allt upplockat och inplockat och jag är heeeelt slut.
Hoppas att jag kan hålla ögonen öppna under Grey's Anatomy.

Ovido - Quiz & Flashcards