Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under september 2013

Av Annika - 30 september 2013 14:07

Äntligen har det blivit dags för mig att berätta vad jag hittade på förra helgen på Fab Mamas blogevent.


Det har tagit många dagar att smälta och landa i vardagen igen efter en sån fantastisk helg. Ni har ju fått se lite av alla goodiebags och även mina fina vinster




Fab mamas dagen började med en bilresa upp till vackra Hällsnäs.


 


Där blev det mingel och många kramar av gamla och nya bloggvänner.  


Vi hälsades välkomna av de underbara tjejerna. Fnulan, Malin och Mira. (Bilden är från kvällen men de var lika vackra under dagen)


 


Lite mingel med väldigt seriösa bloggvänner :-)


 

jag, Hanna, Maria och Tina

Därefter åt vi en jättegod lunch där vi fick komponera våra egna sallader;

 

 

 


Därefter vad det dags för dagens första föreläsning av StenaLine. Man ville bara ut och åka båt efteråt:


 


Mässan öppnade därefter med väldigt trevliga företag. Det provades, köptes, smakades och tittades:

 


Sen bjöd Lipton på fika med minicupcakes och te:

 


Därefter Pimpade vi våra egna väskor från Panduro. Jag är väl inte riktigt den kreativa typen. Avgör själva hmmm:

 


Aps höll en trevlig föreläsning om vad skönhet är:


 


Där efter hade Jencic en mycket trevlig modevisning, man ville ha allt:


   

Sen var det dags att få våra rum och börja förbereda oss för kvällen.



De flesta foton kommer från den fantastiska fotografen från Photoperformance, en del är mina och en del har jag lånat från min bloggvänner för min kamera tog väldigt suddiga foton.



Allt om kvällen kommer i nästa inlägg.

Av Annika - 29 september 2013 14:43

Vilken bra film vi såg igår. Har ni inte sett Greven av Monte Cristo så gör det. Fantastiskt spännande och väldigt bra skådespelare.


Söndagen har vi mest spenderat på mitt nya kontor. Maken har skruvat och spikat ihop mitt skrivbord bl.a
Myra och jag har jagat varandra i korridorerna. Bra fördelning :-)

Nu ska vi bara mysa och busa.


Här är en som gillar att göra båda delarna:



Hoppas att ni har en skön söndag.


Av Annika - 28 september 2013 11:57

Vi hade inte bara fantastiskt roligt förra helgen på Fab Mamas Blogevent, vi vann priser också, och inga småpriser heller, kolla på det här:


En jättefin Marc Jacobs väska med bl.a Parfymen Alien från Thierry Mugler. Vinsten kom från Stena Line.


Sen vann jag nog årets bästa vinst.





En övernattning på Ullareds nya hotell med stor buffé på Harrys på kvällen. Och detta för hela 4 personer. Tjoohoo. Och att veta att det var självaste Boris som valde min motivering. Otroligt.


Ni förstår att vi hade ett oförglömligt dygn eller hur.

Jag återkommer snart med mer om vad som hände.

Av Annika - 28 september 2013 08:44

Det finns inget bättre än vår lilla familjs lördagstradion.
Kaffe på sängen med Lilltösen mitt emellan oss, rufsig i håret och rosig om kinderna, tecknat på tv, kuddar och täcken huller om buller, och morgonen kan sakta börja.
Det är de små sakerna som gör livet extra underbart.

Av Annika - 27 september 2013 17:25

Vi fick en fantastisk godispåse med gammaldags godis från Bondmorans godis när vi var på Fab Mamas.
Ni vet, nötcreme, kolor, tefat med surt i bl.a
Jag satte mig i soffan med en kolaklubba. Myra stal den, räckte ut tungan åt mig och började mumsa. Vilken godistjuv. Den var ju så god och JAG ville ju ha den.

Nu är det Fredag!!

Av Annika - 26 september 2013 20:51

Doktorns ordinering att ge till maken :-)
han sa att detta måste gälla året ut.


Har doktorn ordinerat det så måste det ju följas. Eller hur?

Nr 3 får jag varje morgon redan.

Av Annika - 26 september 2013 19:51

Idag kom Myras Mormor, Morfar, Morbror och Kusin och hälsade på. Myra blev så glad och hon kunde inte sluta krama och pussa sin kusin.

Morbror och kusin

Myra fick en jättefin dockvagn av Mormor och Morfar som hon körde med hela kvällen. Så söt den är.

Hon fick även ett jättefint nattlinne och pengar (till bl.a en vinteroverall).
Tusen tack.

Tyvärr fick jag nästan bara suddiga bilder från kvällen men vi åt kinamat och hade jättemysigt. Ni bara måste komma hit snart igen.

Av Annika - 26 september 2013 13:38

Jag har haft problem med rygg och armbåge väldigt länge men inte orkat/hunnit ta tag i det.
Min omtänksamme make berättade förra veckan att han bokat tid till mig hos en väldigt duktig kiropraktor.
Där har jag varit idag. Han sa det inte rent ut men det är ingen bra rygg jag har.
Men han lovade fixa den om jag gav honom tid att göra det.
Just nu känner jag mig helt mörbultad men det kommer nog bli bra det här.


Bild från igår: Myra och Farmor fikar

Ovido - Quiz & Flashcards