Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under september 2013

Av Annika - 11 september 2013 20:27

Just nu är det full rulle i vardagen.

Idag fick jag nycklarna till mitt nya kontor. Ett jättefint kontor mitt i centrum och jag ska shoppa möbler och inreda i helgen.

Imorgon flyger jag upp till Stockholm för att hämta min nya fina bil. Stannar kvar till fredag för att göra ett kundbesök innan jag kör hem i en automatare. Jag har aldrig kört en automatare tidigare så det kan bli spännande.

Jag fick ett paket av snälla gulliga Micke idag. Jag ringde till honom igår för att höra om han kunde ordna skyddskläder och skor till mig (han jobbar i branschen) och vips så kom det ett paket idag med jättefina kläder och så sköna skor. Tusen tack Micke. Du är bäst!!

Allt börjar falla på plats och snart kan jag börja jobba ordentligt. Ska bli så skönt att komma igång.

Något som också börjar fungera ordentligt är dagis. Myra älskar verkligen att vara där, idag vinkade hon hejdå och började springa iväg redan innan jag fått av henne jacka och skor. En sån lättnad att detta går så smidigt.
Vårt underbara dagis skickade mail med foton från utflykten de gjorde på förmiddagen idag.

Så omtänksamma de är och så tacksam man blir när man får ett sånt fint mail. Mycket uppskattat.


Framtiden känns ljus.

Av Annika - 10 september 2013 12:25

Förskolan är stängt idag så idag har vi en riktig mamma-dotterdag. Vi började med mys och tecknat i sängen och sen har vi busat på lekplatsen. Vi har grävt, klättrat och hoppat studsmatta.

De underbara glädjetjuten från Myra hördes idag med och det är ett underbart tjut som går rakt in i mammahjärtat. Min dotter är lycklig. Man kan ju inte önska sig mer.





Nu äter vi pastahjul med falukorv och sen blir det en liten middagslur innan vi fortsätter vår busdag. Vi får passa på för imorgon är det dagis och vardag igen.

Av Annika - 9 september 2013 18:59

Här sitter jag i Kungsbacka och väntar på min hamburgare på McDonalds. Det tar en jäkla tid och jag vill bara hem. Har varit i Lidköping på möte hela dagen. Superbra möte och jag är taggad till tusen för det här jobbet.

Myra har varit hos farmor och farfar och jag fick nyss se ett foto när hon och kusinerna äter mellis. Hon har det så mysigt.

Nu kom burgaren och jag ska köra hemåt.

Hoppas att ni har en bra måndag.

Av Annika - 8 september 2013 21:03

Först vill jag tacka för all support och stöd efter förra inlägget, det känns jätteskönt att ni är på vår sida.

I eftermiddag har vi varit på kalas hos svärmor som fyllde år i veckan. Vi glömde ju såklart presenten hemma i hallen. Hon bjöd på fantastisk mat som vanligt. Barnen hade så skoj ihop och vi med.



Eftersom jag ska iväg med jobbet hela dagen imorgon och förskolan är stängd så stannade Myra kvar hos farmor & farfar. Det betydde att jag och Johan hade lite egentid, gissa vad vi gjorde?



Vi åkte och tvättade bilen. Vi är sååå romantiska :-)


Nu är det filmtajm.

Av Annika - 8 september 2013 12:52

Detta inlägget är riktat direkt till Dig dansläraren/chefen på Danshuset!


Min dotter älskar att dansa, så fort hon hör musik så blir hon så lycklig och börjar dansa. Därför kändes det självklart att anmäla henne till din barndans på Danshuset här i Helsingborg.

Glada och förväntansfulla gick vi in i denna stora spännande danslokal med en hel vägg med speglar. Hon blev överlycklig och sprang bort till spegeln och hoppade framför den och tjöt av ren lycka. Det var ju så spännande att uppleva detta för första gången.

När dansen började var hon så glad och ville visa dig alla danssteg hon kunde. Tänk nu på att hon bara är två år och detta var första lektionen av tolv vilket betyder att det är ny miljö, nya barn och en helt ny situation för henne.

Efteråt gick jag och tackade dig för idag och berättade att min dotter verkligen älskade detta.
Då säger du nonchalant: "om din dotter tjuter (det var rena glädjetjut) så nästa gång också så får ni gå ut"

Hur kan du bara säga en sån sak?? På er hemsida skryter du med att du har utbildning i både pedagogik och psykologi. Det visade du absolut inget av idag.

Vi kommer aldrig komma tillbaka till din dansskola igen men jag kommer att ta kontakt med dig för att få alla pengar tillbaka.

Du borde rannsaka dig själv och ifrågasätta om du verkligen ska ha med barn att göra.

Nu ska vi leta ny dansskola för sluta dansa, sluta tjuta av lycka och sluta vara barn kommer inte hända bara för att du inte tycker om det!

Av Annika - 8 september 2013 08:34

Igår var jag och Myra bjudna till Sabina och Alice. Myra sprang och jagade katten Moltaz och vi andra åt fantastiskt gott,

Ingen riktig tjejkväll utan en romantisk snyftfilm så vi såg PS I love you och åt rabarberpaj. Fantastisk film.

En supermysig kväll som vanligt med dessa underbara töser. Tusen tack tjejer.

Av Annika - 7 september 2013 08:19

Igår var det äntligen dags för andra träffen i den härliga bok- & vinklubben som jag är med i.
Eftersom det var högsommar så intogs fördrink (ett supergott oseriöst vin), bokdiskussion (Caitlin Morans Konsten att vara kvinna) och edamamebönor (mina nya favoritsnacks, varma med flingsalt).

Det var så intressant att höra allas åsikter och hur olika man uppfattar en bok.


Sen åt och drack vi gott, provade kläder och pratade om allt mellan himmel och jord.


Lägenheten var något utöver det vanliga. En stor paradvåning med utsikt över Öresund som var så otroligt vacker i solnedgången.


De har en fantastisk tradition på sina bröllopsdagar. När de hade bomullsbröllopsdag så gav de presenter i bomull, linne; då fick han en linnekavaj och när det var papper gavs denna coola drake i papier mache. Vilken superbra idé.


Tack för en jättetrevligt kväll tjejer. Ser fram emot nästa gång i Malmö.

Av Annika - 4 september 2013 17:38

Idag när jag hämtade Myra på förskolan så innan vi gick så sprang hon bort och pussade och kramade fröken. Det gör hon inte med vem som helst, då gillar hon verkligen personen. En helt underbar lättnad spreds i kroppen. Så skönt att det fungerar så bra.

Det firade vi med glass på Max

Ovido - Quiz & Flashcards