Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2013

Av Annika - 17 maj 2013 14:42

Idag begav vi oss till Fredriksdal för att titta på djuren och ha picknick. Det blev en underbar dag med massor och skoj och jag kan inte förstå att jag har bott i Helsingborg i snart 5 år utan att ha varit där. Det blir absolut fler besök.
Myra och Hugo är så gulliga mot varandra och har superkul ihop. Underbart att se de två tillsammans.

Tyvärr missade jag att smörja in mig så det svider lite i skinnet, men det är det värt. Underbara sol och värme.

Av Annika - 16 maj 2013 20:03

Vi började dagen med att gå på sång och dansshow i Grytan. Väldigt många barn var där(förskolans dag) och tyvärr väldigt mycket pollen. Efter en stund klarade inte mina ögon det längre och vi gick vidare till lekplatsen där vi hade superkul och testade allt som fanns där.
Vädret är ju ljuvligt just nu så efter en middagalur för Myra (jag skurade balkongen) så stack vi ner till Gröningen med Anki och Hugo. Trodde att Myra skulle vara helt slut ikväll efter allt spring och skoj som de två hade, men hon har lagt in en högre växel.

Eftersom balkongen är så fin nu och vädret är fantastiskt så har vi grillat ikväll igen. ICAs färska baconhamburgare (har ni testat dem så äter ni inga andra)

Nu ska vi försöka lägga Myra och sen är det dags för semifinal 2 i ESC. Ikväll hejar vi på San Marino för att Vännen Kella är host of delegation för dem. Heja heja!!!

Imorgon blir det utflykt till Fredriksdal. Mys.

Av Annika - 15 maj 2013 08:28

Igår kväll träffade jag the Girls Linda & Michela för tjejsnack över ett glas vin på telegrafen. Som vanligt massor att prata om.

Det händer mycket för de tjejerna. Kella är host of delegation under Eurovision song contest och Linda hade precis kommit hem från en långweekend i Rom.

Själv hittade jag en stor fruktpurefläck på tröjan. Wow!!!
som sagt det händer en massa spännande i våra liv :-)

Vi ses snart igen tjejer. Alltid lika skoj.

Sen var det semifinal i ESC. Inte många bra låtar men väldigt många urusla.

Av Annika - 14 maj 2013 10:25

Igår körde jag en laddning vittvätt och slängde in ett par skor också. När jag öppnade tvättmaskinen var allt ljusrosa. Sulan på skorna hade gått sönder och inuti vad där en röd massa. Som tur var så var där inga finkläder som blev färgade men Johan har nu en babyrosa tröja och jag har rosa bhar.
Vilken klant jag är.

Av Annika - 13 maj 2013 16:39

I förmiddags strosade jag, Carro , Jenny och barnen på Sofiero slott. Där är verkligen vackert med alla blommor och vilket fint lekhus de har där. Barnen undersökte det noga invändigt.
Vi avslutade med en fika.
Måste dock säga att inträdet (100:-) är lite väl högt så det blir nog inte fler gånger i sommar.
På fredag ska vi se vad Fredriksdal har att erbjuda.

Av Annika - 11 maj 2013 16:05

Om någon hade berättat för mig för några år sedan att jag skulle åka på kosläpp och ha fantastiskt roligt så hade jag skrattat högt, men det var verkligen superskoj.

Myra var helt fascinerad av alla kossor, traktorer och höbalar. Korna var så söta när de sprang ut.

Vi tog med fika och hade mysigt på filtar medan barnen sprang runt och utforskade allt. Detta kommer definitivt att bli en ny tradition.

Ha en härlig sommar på grönbetet kossorna så ses vi nästa år (om ni inte blivit burgare förstås för då kanske vi ses tidigare)

Av Annika - 9 maj 2013 19:38

Idag har vi varit på inköpsturné, vi ska vårpynta balkongen och var på Ikea för att se vad de hade. Tror vi hittat vad vi ska ha. Ska bara mäta lite till (vi har en pytteliten balkong.

Sen var vi och köpte en iPad till dottern, hon har lekt med den hela kvällen så det var ett bra köp (Johan har också lekt med den så de två får slåss om den)

Själv har jag planterat blommor för glatta livet. Önskar att jag hade haft en stor trädgård att pyssla med för det är verkligen skoj. Nedan ser ni lite av resultatet. Jag har fortfarande många blommor att plantera så det är inte slutresultatet. Som ni ser är det röda och blå blommor HIFs färger :-)

Sen måste jag säga till Min Pappa; fy vad surt att IFK Kristianstad förlorade i 59,59 min. Vi hejade allt vad vi kunde och jag förstår att det känns bittert.

Av Annika - 9 maj 2013 09:30

... att dricka kaffe i sängen, tecknad film på tvn och med hela familjen samlad, lite smått yrvakna.

Ovido - Quiz & Flashcards