Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under januari 2013

Av Annika - 23 januari 2013 08:04

Vadå??? Jag klagar väl inte på hur du äter eller??


Tror hon tänkte nåt sånt.

Av Annika - 22 januari 2013 17:29

Vi är inte alltför effektiva Myra och jag nuförtiden. I morse var vi på minisim. Jag hade äntligen tagit tag i det och bytt dag och tid. 9.30 passar oss utmärkt och tränaren är lika bra. Sen har vi bara myst, ätit och gått långpromenad. Inget superintressant direkt men ibland händer det inte så mycket och det är rätt skönt det med.
Tanden gör fortfarande ont men jag avvaktar lite till. Fortsätt hålla tummarna.

Hoppas att ni inte heller stressar för mycket.

Av Annika - 20 januari 2013 19:24

Idag fick vi lite sovmorgon för Myra sov till 9. Tyvärr vaknade jag kl 6 med grym tandvärk som sitter i än (får ringa tandläkaren imorgon). Höggravida vännerna Jenny och Fredrik kom och fikade hämtade lite prylar till den lille. Nu är det bara några få veckor kvar. Otroligt Spännande. De kommer att bli världens bästa föräldrar och den lille är så efterlängtad.

Vi skulle egentligen åkt en sväng till Väla men det har ju varit ett fantastiskt fint väder så det blev en promenad vi vattnet och sen lekte vi med Myra på lekplatsen. Hon lyckades dyka ner i grusen så hon hade grus i hela munnen. Hon var Inte glad när vi gick hem. Hon hade kunnat stanna där många timmar till.

Medan Johan tittade på fotboll så lagade jag ankbröst med råris och jordnötssås. Måste skryta med att det blev fantastiskt gott. Ska hitta en annan sås till nästa gång för jordnötssåsen tog lite för mycket plats.

Nu ska vi snart lägga Myra och sen ska vi se del två av En pilgrims död.


Ha en mysig söndagskväll och nu håller ni tummarna att tandvärken är över imorgon för jag är fullkomligt livrädd för tandläkare. plus att jag inte har råd att gå dit efter parkeringsbötern i veckan som jag för övrigt tänker överklaga

Av Annika - 19 januari 2013 11:13

Igår firade vi Myras morfars födelsedag. Min bror och Vincent kom redan vid lunch. Myra och Vincent lekte och skrattade hela dagen. de är så gulliga mit varandra. Johan kom senare med tåget och Myra (och jag såklart) blev så glada att se honom.
Vi åt först en fantastiskt god räksoppa. Myra tyckte den var fantastiskt god. Sen stekte vi oxfilé med klyftpotatis och gorgonzolasås. Johan gav Myra lite gorgonzolasås på en sked. Mmmmm vad gott. Knasiga tös, inte konstigt att hon inte vill ha burkmat längre. Mycket godare med gourmét mat :-)
Hoppas att du fick en trevlig födelsedagsfest Morfar.

Vi är lite sega idag men snart ska vi packa ihop oss och köra hem till Helsingborg. Det känns länge sen vi var där.

Av Annika - 17 januari 2013 21:03

Idag var jag och Myra på fika hos Gammelfarmor. Hon lekte med ALLA prynadssaker och pratade mycket och länge i hennes telefon. Sen mumsade hon glatt på semla. Det gjorde jag och farmor också. Jättemysigt att träffa henne och underbart att Myra får lära känna sin Gammelfarmor, hon är ju snart 93 så man vet ju inte hur lång tid de får tillsammans. Men Myra känner igen henne och ler och busar med sin Gammelfarmor. Underbart att se.

Det blir en tidig kväll ikväll. Proppmätt efter thailändsk kycklingwok och en bultande huvudvärk gör mig rätt trött och man behöver nog vara utvilad när Johan, min bror och hans son Vincent kommer imorgon. Ska bli skönt att träffa Johan igen saknar honom massor.

Av Annika - 16 januari 2013 22:14

Ännu en härligt slapp dag hos mina föräldrar är till ända. Bilen har servats (tusen tack mamma & pappa) och jag har tagit en liten shoppingtur i Hässleholm (handlade jättefina saker till Myra). Vi har ätit gott och tittat på Sveriges mästerkock och Mia på Grötö (vilken fantastiskt underbar människa hon är och vilket mysigt program) Nu blir det sängen och lite bloggläsande. Imorgon ska vi på promenad till Gammelfarmor för semlefika. Mys

Av Annika - 15 januari 2013 19:21

Idag åkte jag och Myra till Tyringe för några dagars mys hos mormor och morfar. Efter ett antal timmar av bus så somnade Myra och jag passade faktiskt på att ta mig en eftermiddagslur. Det var lääänge sen det hände men oj så skönt det var.

Morfar fyller år idag och önskade sig min ost och skinkpaj till kvällsmat och självklart fixade jag det.

Nu ska vi snart titta på film.

Härligt att vara här och vila upp sig lite.

Hoppas att ni har en mysig tisdagskväll.

Av Annika - 13 januari 2013 22:18

Svärföräldrarna kom hit i eftermiddag för att passa Myra några timmar så vi kunde titta på The Hobbit. Det var första gången jag såg någon film i 3D och det tog ett tag innan jag vant mig men sen var det helt fantastiskt. Vilken underbar film. Måste kanske berätta att jag är en Sagan om ringen fantast så att få återvända till den miljön var helt otroligt. 3 timmar gick hur fort som helst. Längtar redan till del 2.

Myra hade haft superroligt med farmor och farfar och Pudeln Dolly.
Tusen tack för hjälpen. Skönt med lite JohanoAnnika tid.

Hoppas att ni har en skön söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards