Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Annika - 25 maj 2011 08:30

Igår åkte jag till Bästaste vännen för fika och mys, och det blev en hel del utav detta.

Vi diskuterade allt ifrån hur trevligt vi hade haft det i lördags i Köpenhamn till hur man är när man är en exhibitionist.

Samtidigt drack vi kaffe och spelade CSI på Wee, vi är väldigt duktiga på att lösa mord.

Tog fina foton men får inte över dem från Iphonen idag :-(


Hennes sambo ska med oss till Sweden Rock i år och han spelade upp två band som jag inte hade hört tidigare, Buckcherry och Black Label Society, det lät mycket bra och jag kommer definitivt att försöka se dem.




Maken min var på pub för att titta på matchen mellan MFF och HIF. Vilken skandal. Jag förstår inte att det kan finnas såna rötägg som springer in på planen och förstör för det laget som man säger sig älska. Tyckte faktiskt "lite" synd om MFF spelarna som inte fick en chans att göra sitt bästa utan kommer nu att förlora med 3-0. Skandal.

Hoppas att killen får ett kännbart straff och att de hittar han som slängde in knallskottet på Per Hansson. Hoppas verkligen inte att Per får bestående skador i örat.



En liten snorvalp på 18 år, undrar om han tror att hans mamma är stolt nu??!!


Nu är det jobb och kaffe.


God Morgon Världen

Av Annika - 24 maj 2011 13:11




Här snackar vi ordentlig fruktstund:


   

Köpte massor av billig frukt och grönsaker på rådhustorget. MUMS! (fattas bara lite glass eller grädde eller chokladsås  

Av Annika - 24 maj 2011 08:32

Satte mig ner för att börja jobba men hamnade på tradera. Tycker att pippitröjorna som är så moderna just nu är superfina och jag skulle väldigt gärna vilja ha. Och vips så fanns där en på tradera, var tvungen att lägga ett bud.


Klicka för att stänga fönstret


Titta runt lite och hitta en i storlek 62 så om jag vinner buden så kommer lilla att ha en matchande :-)


pippitröja 62 parvel åhlens TOPPSKICK


Vi får väl se hur det går med auktionen


Igår lagade jag parma- och mozzarellafylld köttfärslimpa, det blev mycket uppskattat:

   

Om ni är intresserade av receptet kan jag tipsa om att jag hittade det på Pernilla Wahlgrens blogg.


Nu är det dax att jobba och skriva reseräkningar, inte roligt,  men det är desto roligare när pengarna kommer in på kontot.


På lunchen ska jag ta mig en promenat till söder och inhandla en massa frukt från torghandlarna där. Sen blir det till att tärna frukt som vi ska ha i vår morgonsmoothie.


God morgon Världen!

Av Annika - 23 maj 2011 12:11

Det ska jag ha:


 

Västerbottenpaj med grönsaksröra

Av Annika - 23 maj 2011 08:23

Det är helt makalöst vad det är svårt att gå upp på måndagar. Hela helgen vaknade jag halv åtta, pigg. men idag? åhnej. Men det är bara att bita ihop. Helgen var så kul så jag kan leva på det några dagar och jag har bara 8 arbetsdagar kvar innan 1,5 veckors semseter. och den här veckan bjuder på en hel del roliga saker.


Dax för kaffe och jobb.



God morgon Världen!

Skapa flashcards