Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Annika - 22 maj 2011 15:23

Oj vilken slapp söndag. Bara ta det lugnt och inte göra något speciellt händer inte för ofta i den här familjen.


Arbetsveckan avslutades med fotboll. Jag och Linda satt verkligen på första parkett (misstag när vi köpte men nästa gång ska det bli bättre), Linda hade tagit med snacks och vi hade en väldigt trevlig kväll, HIF vann så maken var glad.

Här kommer några bilder:


Storbildstvn där vi såg alla repriser eftersom vi pratat om annat när de viktiga sakerna hände :-)

 

Snacks:

 


Såhär nära spelarna satt vi, titta så glada de är för att de vann :-)

   


I lördags gick vi upp tidigt (ja 07.30 är tidigt för att vara en lördag).

Maken och jag åt frukost på Backhaus innan han gick hem igen och jag träffade girlsen på Knutpunkten för att åka iväg till Köpenhamn


       

Väl i Köpenhamn mötte vi upp med Hässleholmsbrudarna och dagen kunde börja på riktigt. Det blev en massa shopping och mat, hela dagen lång.



Lunch på Royal café (en underbar restaurang på en innergård mitt på ströget, inte sista gången jag äter deras Smushi):

   


Fika på ett sunkigt fik (vi hade beställt pannkakor men efter 1 timme kom de ut och sa att de inte hade några), kaffet var väldigt genomskinligt. men vi fick en paus i solen:

 

Mojito tajm:

 

Sen efter ytterligare shopping pausade vi i Nyhavn för vätskekontroll:

   

 


Avslutningsvis så åt vi kvällsmat på bryggeriet. Väldigt god mat:

 

Alla tog samma mat och vi mumsade glatt på:


   



   

Därefter tog vi tåget hem. Trötta men väldigt glada. Vi kom fram till att det här måste bli en tradition, för det var en fantastiskt rolig dag.

Var hemma halv tolv och slocknade i soffan.


Några av mina inköp:

   

Snart kommer makens kompis Daniel för att titta på Manchester United. Jag ska nog sova en stund.


Ha en fortsatt trevlig helg.

Av Annika - 20 maj 2011 13:59

Nu har jag kommit hem från en mysig picknicklunch i biblioteksparken med min härliga vän Kella. Vi hämtade sallad på in o ut och sen satte vi oss i solen och åt.



Biblioteksparken:

 


Kella med god sallad, kolla in hunden i bakgrunden, den är Inte liten.


 


Det kändes som man var i Paris när en söt farbror började spela positiv vid Mariakyrkan.


 


Sen gick jag och frös mitt träningskort. trodde att det skulle bli problem men absolut inte, så nu slipper jag betala (och träna   ) fram till nyår, sen är det väl dax att påbörja projekt Beach 2012.


Råkade se min vän genom fönstret till Peter Beier choklad butik (hon är butikschef), kunde inte låta bli att gå in och säga hej. Fick med mig en stor bit nougatpralin som jag glatt åt upp på vägen hem.

Mums.


Nu ska jag jobba det sista innan det är dax att ladda inför match. Heja HÅIEF!!!


Av Annika - 20 maj 2011 08:42

Fick ett märkligt telefonsamtal igår.


Tandläkaren: - Hej detta är från tandläkaren, du hade ringt om tid.

Jag: -Hmm, nej jag har inte ringt.

Tandläkaren: -Är detta inte Caroline?

Jag: -Hmm nej.

Tandläkaren: Kan du hämta din mamma så jag kan prata med henne.

Jag: -Öööööhhh, min mamma????


Hur gamml tror hon att jag var??? 8 eller. Jag måste nog öva på att prata lite vuxnare framöver.


Av Annika - 20 maj 2011 08:19

Vaknade med sprängande huvudvärk som nu ska botas med alvedon, smoothie och kaffe. typiskt att detta ska hända nu när helgen närmar sig med en massa skoj. Men det ska gå över!!!


Ikväll ska jag och L gå och titta på HIF-Kalmar. Det brukar bli väldigt roligt, mest för att vi har så kul tillsammans och det är Ls tur att ta med sig snacks. Hon brukar alltid ha något gott. Som tur är så finns det en storbildstv där de visar repriserna för vi lyckas alltid vara inne i nåt kul skvaller just när de gör mål. vi hör när publiken jublar och förstår att något bra har hänt. då tittar man på storbildstvn och vips så är man med i spelet igen   .





Imorgon bitti bär det av till Köpenhamn med Tjejgänget. Det ska bli så roligt. Strosa på ströget hela dagen, dricka något svalkande i Nyhavn och sen äta något gott på kvällen innan man trött och lycklig åker hem igen.


Archivo:Nyhavn, Copenhagen.jpg


Söndagen kommer att innebära, städ, matinköp, och fotboll. Makens kompis kommer för att titta på sista matchen med Manchester United och fira att de vann Premier League (champagnen är redan på kylning). Själv kommer jag att stå för snacks och hämta dricka till dem :-)



Innan jag börjar jobba kan jag ju slänga in en bild på fläskpannkakan som vi åt igår. Lite misslyckad men jag vet hur jag ska fixa till den till nästa gång.


 



God morgon Världen! 

Av Annika - 19 maj 2011 13:21

ok, sista inlägget för dagen. Jag har suttit och kollat in frisyrer på lunchen och tycker att Helena Bonham Carter har supercool frisyr. Jag undrar om jag hade passat i detta:


   


Ska nog fundera på detta tills jag ska till frisören nästa gång. hade varit rätt häftigt.

Av Annika - 19 maj 2011 13:15

luktade på denna sist jag var ute och flög och den är helt underbar. Tyvärr var flaskan alldeles för stor och den kostade nästa 700 :-


 


Tror att jag måste vinna på lotto. Ska köpa mig en lott i helgen.

Av Annika - 19 maj 2011 09:20

Eller dessa från min nya favoritdesigner Valerie Aflalo. Hon gör helt underbara kläder. Ska bara ha nästa sommar (för då är jag vältränad och supersnygg  


       

Av Annika - 19 maj 2011 09:14

Ja jag vet att jag inte kommer att kunna köpa dessa den här sommaren (för jag kommer att se ut som en heffaklump) men åååååh vad jag vill ha:


     


Nä jag får väl gå till campingavdelningen på intersport istället och se om de har något tält jag kan ha på mig...


Ovido - Quiz & Flashcards