Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under november 2012

Av Annika - 6 november 2012 14:16

Myra har tagit sig för örat sen hon badade i poolen på Kanarieöarna, så idag tog jag henne till doktorn. Vi fick vänta ett bra tag på läkaren så hon hade full show i väntrummet. Mest stod hon och snackade långa meningar (obegripliga förstås för hon är ju bara 13 mån) med en 1m stor tränoshörning samtidigt som hon klappade (bankade) den på huvudet. Till slut var det vår tur. Jag tror att allt var ok med örat för jag förstod bara vissa ord som tex faber? vax och okej. Jag bor 20 min (med färja) från Danmark men jag kommer aldrig att förstå danska. Märkligt språk. Men han log och tog mig i handen och vips så var det besöket över. Så jag förmodar att hon mår bra.

Nu sover hon middag (snarkar enormt högt för hon är fortfarande genomförkyld) och jag städar och packar. Städar för att Johan ska vara gräsänkling tills på fredag och ska ha grabbkväll på torsdag, och packar för att imorgon åker jag och Myra till Tyringe igen. Vi har en massa kul inplanerat som jag kommer att berätta om sen.

Av Annika - 5 november 2012 10:45

Gårdagen kan man summera såhär; långfrukost, tvätt, hemmapyssel, fotboll (Myra hejade såklart på HIF) pizza, Solsidan och Arne Dahl. Tror att den söndagen liknade väligt många andras. En skön slapp söndag helt enkelt.

Idag är här sjukstuga. Myra är genomförkyld men rätt pigg ändå. Lite gosigare än vanligt men det är ju helt ok. Vi tittar just nu på byggare Bob och leker titt-ut. det får nog bli en liten promenad i eftermiddag.

Av Annika - 4 november 2012 09:11

Igår var det dax för den underbara traditionen; Kalkonmiddag hos Familjen Berg. Oj så mycket gott vi åt och det var en fantastiskt rolig kväll.

Jenny har fått en sån gullig bula på magen. Så otroligt glad för deras skull. Längtar till den lille/lilla kommer ut så man kan snusa på den. Nu får man nöja sig med att klappa och känna på den. Myra sov t.o.m på den en stund.

Tusen tack Underbara Vänner för en (som alltid) fantastisk Kalkonmiddag.

Myra sov bara 10 minuter på hela dagen igår, så efter kalkon, ostbågar och bus så sover hon som en stock fortfarande. Maken också för den delen.

God morgon Alla.

Av Annika - 2 november 2012 22:59

Precis hemkommen från en fantastiskt rolig 80-tals kväll med mitt underbara tjejgäng. Vi åt gott och spelade "Åhusparken låtar" , dansade och kände oss som 15 igen. tusen tack Heidi, Marie och Olivia som anordnade detta.

Flertalet av tjejerna fortsatte ut för att dansa till 80-tals musik med Clabbe på Syndspärlan men jag åkte hem och ska krypa upp i soffan med en tjejfilm och njuta av en barnfri kväll.

Känns konstigt att vara hemma helt själv.

Inte ett enda foto blev bra så tyvärr blir det inga foton från tjejkvällen. Kanske lika bra :-)

Av Annika - 2 november 2012 14:41

Efter en härlig frukost tog jag och Myra en långpromenad i Tyringe. Väldigt kallt och ruggigt men kul att se sig om i min barndomsby. Det mesta är sig likt.

Nu har jag lämnat Tyringe och lämnat av Myra hos Farmor & Farfar. Känns konstigt att ha hela Lgh för mig själv. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Det blir nog ett långt bad och ett glas vin. Ikväll blir det 80-tals fest med tjejgänget. Ska bli fantastiskt skoj.

Undrar om mitt inlägg efter Kanarieöarna om att vi var fattiga gjorde att Mamma skickade med mig leverpastej hem och av svärmor fick jag en hel bunke full med ägg :-)
Tusen tack.

Av Annika - 1 november 2012 22:21

Vi träffas inte så ofta (en gång i halvåret) men när vi ses är det som om tiden stått still.

Så underbart det var att äta middag med gamla kollegor ikväll. Synd att det tog slut så fort. Vi ses till våren igen.

Nu ligger jag i min gamla barndomssäng. Känns som om man var 14 igen :-)

Av Annika - 1 november 2012 13:22

Jag har pimpat till min blogg lite, kände att det var dax för mig att ha en header och lite annat fint.


Jag fick hjälp av superduktiga Jenny med sin fina blogg http://hyperballad-poetry.blogspot.se/

Tusen tack Jenny för all hjälp. Jag är supernöjd.


Visst blev den fin?!



Ovido - Quiz & Flashcards