Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under november 2012

Av Annika - 11 november 2012 18:39

Idag väckte jag och Myra Pappa med kaffe på sängen och paket (keplers Sandmannen) sen åt vi Brunch på Grand. Väldigt god, kunde varit lite mer av det kalla men det varma var mycket bra.

Proppmätta tog vi en promenad för att smälta maten. Hyrde två filmer som vi snart ska krypa ner och se. En gång i Phuket och Den fjärde Johan Falk.

Myra och Johan har busat och lekt hela eftermiddagen. En riktig Fars Dag med andra ord.

Av Annika - 11 november 2012 14:47

Min Pappa är rolig, tokig, knasig, snäll, generös, kärlekfull och han har ett hjärta av guld.


Stort Grattis på Fars dag Älskade Pappa



 

Av Annika - 11 november 2012 14:20

Igår var vi hos farmor och farfar på gåsmiddag. Vilket jobb de hade haft och ojojoj så gott det var. Jag såg helt gravid ut efter. Myra åt gås med god aptit.

Tack för en jättetrevlig middag.

Av Annika - 11 november 2012 11:16

Igår var jag, Linda och Marie på konserthuset och tittade på Eva Dahlgren. Vilken fantastisk konsert. Hon sjöng 23 sånger men det var alldeles för få. Jag hade kunnat lyssna på henne hur länge som helst. Väldigt naket och känslosamt och hennes mellanprat var otroligt fascinerande. Om ni får möjlighet att se henne under touren så tveka inte. I Love Eva!

Efteråt gick Linda och jag till Dahlbergs för ett glas vin och eftersnack.

Av Annika - 9 november 2012 16:28

Nu är vi hemma igen efter två härliga dagar i Tyringe. Nu väntar vi på att Johan ska komma hem så vi kan ha fredagsmys.

Myra och Vincent har verkligen haft roligt. Tusen tack Mormor och Morfar för några härliga dagar.

Av Annika - 8 november 2012 23:47

Vilken fantastiskt rolig kväll jag har haft med mina underbara tokiga nästkusiner Jennie och Jessica. Vi träffades på Harrys i Hässleholm. Åt god mat och uppdaterade oss om varandras liv. Tyvärr hann vi bara skrapa lite på ytan, vi skulle bevövt minst 1 vecka. Väldigt många skratt blev det som vanligt.

Sen var det dax för musik quizz. Vi har ställt upp två ggr innan och vunnit bägge gångerna. Den här gången kom vi Tvåa. Vilken skandal. Vilken skam.
Das Spanische Fleugtzeuge måste få revange snart igen så vi bestämde oss för att återkomma i Januari. Så akta er... Då SKA vi vinna.

Tusen tack tjejer för en underbar kväll och tusen tack för de fina presenterna till Myra. Jättefina

Och tack mamma som körde och hämtade mig når jag missat tåget hem.

Håll tummarna att Myra sover läänge imorgon, men vad är oddsen på det.

Av Annika - 7 november 2012 21:26

Idag åkte jag och Myra till Tyringe igen. Ska stanna här tills på fredag. Min bror Magnus och hans son Vincent är också här. Myra och Vincent har lekt hela dagen. Vincent hjälper Myra när det behövs och mitt när de leker så pussar Myra honom. Det är verkligen kärlek.

Jag har även varit hos fina Helena och hennes underbara familj för att titta på deras nya hus. Så otroligt fint. Så nu blev jag också sugen på hus. Måste vinna på lotto, det är bara så.
Myra fick en superfin tröja. Tusen tack Tyra.

Nu sover vildingarna och laddar för en heldag ihop imorgon.

Själv tänkte jag först åka in till Hässleholm imorgon för lite ensamtid och lite shopping sen imorgon kväll gäller det. Jag och mina underbara nästkusiner ska hitta på bus. Återkommer med detaljer senare.

Nu ska jag njuta av tystnaden en stund.

Av Annika - 6 november 2012 21:08

Som tiden går, ikväll var det dax för vin med Kella och Lina igen. Den här gången var vi på Bishop Arms. Jag hade med mig små presenter som jag fick på Fab Mamas (ni ser dem på fotona). Det blev väldigt uppskattat. Alltid lika mysigt att träffa er tjejer. Detta har blivit en så trevlig liten guldkant på vardagen. Längtar redan till nästa gång.

Ovido - Quiz & Flashcards