Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Känslan när det gör ont i mammahjärtat.

Av Annika - 21 augusti 2013 16:27

Johan kom hem efter att ha lämnat Myra på dagis med en sorgsen min. Hon hade gråtit och varit så ledsen när han gick. Fy vad ont det gör i mammahjärtat när man hör det. Som tur var så hann han inte vara hemma mer än 10 min förrän vi fick ett sms från dagis att hon lekte och var glad igen. Underbar personal som tar sig tid att informera oss om det för det är guld värt för oss att veta hon inte är ledsen.

När vi hämtade henne var hon superglad och de sa att allt gått så bra så.

Detta med dagis är jobbigare för oss alla än vi förväntat oss. Imorgon är sista dagen för den här veckan, sen ska vi bara mysa de sista tre dagarna innan Johan ska börja jobba igen.

 
 
Popprinsessan

Popprinsessan

22 augusti 2013 10:34

Det händer plötsligt så mycket när de börjar på dagis. De blir så stora på en gång liksom! Och ja, jag tror att det är värre för oss föräldrar än för dem - de har det säkert mest bara kul!
Det kommer säkert att gå upp och ner några gånger det där med lämningen. Båda våra barn har varit väldigt lätta att lämna, inga problem, de har knappt tid att säga hej då. Men någon vecka har R varit ledsen, ex när J varit ute och rest mycket och han blivit extra mammig liksom. Och L har också haft någon kortare period, men det går över. Och som du säger, toppen om man kan stämma av med personalen efter en stund.

Njut nu och det ska bli spännande att se bilder av er lilla renovering :-)
Btw, börjat leta klänning ännu??
Kram

http://www.popprinsessan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards