Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Pollen, Italien & Manchester United

Av Annika - 5 maj 2011 08:05

Antingen har jag en grym pollenallergi idag eller så börjar jag bli riktigt förkyld. Jag hoppas på förkylning. Den går över fort och jag kan ta medicin för det.

Det finns ingen pollenallergi medicin som en gravid får ta. Hur jobbigt kommer inte det att bli.


Igår pratade jag i telefon med min kära vän i 1 timme, det är tradition att göra detta varje onsdag. Hon berättade allt roligt de hade haft i Florens. Shopping, god mat, snygga italienare/amerikaner mm. Längtar efter Italien. Måste nog försöka få till en arbetsresa dit innan jag blir för tjock och inte får flyga mer.

Vi bestämde också att vi ska äta på Harrys i Hlm en kväll när uteserveringen har öppnat. en trevlig tradition som försvann när jag flyttade. Men idag ska jag kolla upp när uteserveringen öppnar och hitta en lämplig dag.


Resten av kvällen gick i fotbollens tecken, Manchester United spelade semifinal i Champions league och det kunde vi ju inte missa ;-)

Jag har mest behållning av att spana in maken när han hoppar i soffan, springer runt i en ring och tjoar och när han biter på naglarna och håller på att kissa på sig av nervositet.

Det blev en hel del av den varan igår och idag önskar jag att jag tagit några foton :-)

Manchester vann med 4-1 så vi får till vår (hans) stora lycka se dem i finalen den 28 maj. Tjoohoo.


 Men nu är det dax för jobb och sen måste jag skriva ner en shopping-/packningslista för imorgon kväll åker maken och jag iväg på en romantisk slapparhelg i stugan.


God Morgon Världen

 
 
Ingen bild

Annelie

5 maj 2011 14:27

Om du ska dit på arbetsresa så kan jag följa med!! För visst behöver du en assistent nu när du blivit lite rund om magen? Det måste ju börja bli svårt att röra sig...? Visst behöver du någon som kan bära dina väskor, hämta kaffe/dricka till dig när du blir törstig, hämta mat till dig när du blir hungrig och massera dina fötter och axlar när du blir trött!?!
Kram

Annika

5 maj 2011 15:04

Absolut behöver jag det :-)
men tänk på att du får springa som en galning för jag är hungrig jämt ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards