Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juli 2013

Av Annika - 7 juli 2013 22:25

Idag har vi tagit det väldigt lugnt, det behövdes verkligen. Lång frukost på balkongen , bus med lillan, grillad Per i Parma till lunch och hämtpizza till kvällsmat. Där emellan hände något som just nu ockuperar väldigt mycket av mina tankar. Vill inte berätta just nu, kanske senare. Men det är något spännande.

Nu ser vi Varg Veum med Balkongdörren på vid gavel och solnedgången glöder. Underbara sommar.


Bilden är från tjejträffen igår. Vilken härlig dag.

[Bild]

Av Annika - 6 juli 2013 22:53

Vilken fantastisk dag detta har varit. Vi är ett underbart gäng tjejer som har känt varandra väldigt länge och vi försöker träffas rätt ofta men familjer, barn och jobb gör att det inte blir lika enkelt och spontant som förr.
Men idag var det bara vi sju som strosade på Ströget,

Vi åt en fantastisk lunch på Royal café.

Sen satt vi på Ophelia och drack vin i timmar och bara var tjejer, vi tog foton på varandra, pratade gamla minnen, uppdaterade oss på varandras liv, fnittrade och bara mös och samlade energi.



En helt underbar dag helt enkelt.



Tack tjejer för att ni finns i mitt liv!!

Av Annika - 5 juli 2013 20:06

Kvällen spenderar vi på balkongen med Filippinska kycklingvingar, pommes och ett glas Rosé. Underbar utsikt och Myra leker. Det är gott med fredag.

Det blir en tidig kväll ikväll för imorgon är det en heldag med tjejgänget i Köpenhamn. Det ska bli så skoj.

Av Annika - 4 juli 2013 22:19

En ljummen kväll, hamnen i helsingborg, sommar, underbara vänner, fantastisk mat och dryck, många hjärtliga skratt, det finns inte mycket som slår det. Tusen tack familjen Andersson ni är underbara!

Av Annika - 4 juli 2013 12:16

Äntligen är sommarvärmen tillbaka, jag började nästan misströsta och tro att hösten redan kommit. Så skönt. Hela lägenheten är ett kaos med Ullaredsinköp men vi prioriterade stranden istället. Man måste ju ha skoj. Vi plaskade i vattnet, plockade och kastade sten, fikade och bara njöt av solen.
Kaoset fanns kvar nu när vi kommt hem så efter lunch så blir det till att ta tag i det och en gigantisk hög tvätt.

Av Annika - 3 juli 2013 19:49

Vet inte hur jag tänkte när jag bestämde mig för att åka till Ullared dagen efter konsert. Ögonen gick i kors halva vägen till Halmstad. Kaffe och McDonals frulle hjälpe och väl där glömde jag tröttheten och shoppade loss. Myra börjar ju förskola i augusti och hon behöver en massa nytt för hon växer så det knakar.
4,5 timmar senare var jag färdig och på väg hem.
Hämtade hem Myra som varit hos farmor och nu packas det upp.
Åh vad jag kommer sova gott i natt.

Köpte ett piano till Myra och det var vääääldigt populärt. Det har klinkats på hela kvällen.

Av Annika - 3 juli 2013 07:44

Vi funderade in i det längsta om vi skulle dit eller inte men som tur var så köpte vi biljetter.
Vädret kunde inte varit bättre. Vi började med grillat hos vännerna i Laröd där vi satt i gassande sol och hade det gött.
Vi hoppade över Hardcore superstars då ingen gillar dem direkt.
Supermycket folk mötte oss på Sofiero och stämningen var på topp.
Mustasch spelade, inte heller det mina favoriter men helt klar bättre än när vi såg dem som förband till Europe i vintras.
Väldigt försenade (tydligen fel på planet) så kom de äntligen upp. Def Leppard och på 1 sekund var jag 15 år igen. Alla de låtar man ville de skulle spela gjorde det, tex Hysteria, Animal, Pour some sugar on me och många fler. När de spelade Love bites så sögs man tillbaka i tiden till Kapprummet och skoldansen på högstadiet. När man rosenkindad och blyg stod och önskade att skolans snyggaste kille (enligt mig) skulle fråga om jag ville dansa. (Hände typ aldrig dock)

Publiken var underbar, stämningen fantastisk, då kom besvikelsen. Eftersom de var så försenade och det finns regler för hur sent man får spela på Sofiero så fick de sluta efter ca 1h 25min. Lite surt när man betalt 590:-

Men det var en magisk kväll som jag kommer att spara i hjärtat och ta fram i höst när det är grått.

Av Annika - 1 juli 2013 19:02

Vi har haft många väldigt roliga dagar hela helgen men i dag var det tillbaka till vardagen. Den har innehållit storstädning, tvätt, matlagning (sånt som är döttist och tråkigt men när det är klart alldeles alldeles underbart) men även fika och som vanligt lite stenplockning.

Myra har till våra stackars örons fasa fått dille på Gagnam style så den har hon spelat om och om igen på paddan och dansat som en vettvilling. Varför denna hemska låt? Knasiga dotter.

Nu ska jag försöka läsa minst 100 sidor på en bok som ska diskuteras över ett glas vin nästa vecka i en nystartad bokklubb. Det ska bli väldigt trevligt om jag bara hinner läsa klart.

Ovido - Quiz & Flashcards