Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juli 2013

Av Annika - 13 juli 2013 22:34

Idag kom Johan ner till oss. Vi skulle egentligen åkt hem men eftersom han kom ner så stannar vi till måndag morgon. Lycka!!
Vi har solat, lekt med Myra, ätit fantastiskt gott, gått promenad till havet, suttit på altanen och filosoferat, lyssnat på Gangnam style och bara haft det härligt.

Som sagt Lycka när hela familjen är samlade!

Av Annika - 12 juli 2013 21:23

Eftermiddagen har spenderats i den strålande solen. Vi fyllde poolen och där hängde Myra i flera timmar. Totalt orädd kastade hon sig tjutande av lycka i poolen om och om igen. Sommar när den är som bäst.

Ikväll har vi ätit en fantastisk kycklinggryta och bara haft det skönt på altanen. Myra har dansat till Gangnam style femtielva gånger. Hon låter Ah Ah Ah Ah Bang ( Gang nam). Sen har hon speciella rörlser till. sötnosen. Jag är aningens trött på denna låt. Men jag får vara beredd på att höra den några hundra gånger till.

Imorgon kommer Johan. Tjoohoo.

Av Annika - 12 juli 2013 12:37

Här har vi det gott i stugan. Myra ville sova hos mig inatt så hon låg klistrad mot min sida. Supermysigt och väldigt ovanligt för hon brukar föredra sin egen säng. Hoppas att hon vill det inatt också.

Förmiddagen började mysigt med frukost ute och sen bus i trädgården tills jag till min fasa hittade en fästning på halsen på Myra. Fy f-n vad äckliga de är. Vi fick väck den men äckelkänslan finns kvar och jag kollar våra kroppar hela tiden.

Nu har vi ätit lunch under ett träd och snart ska vi ta en siesta. Här är härligt.

Av Annika - 11 juli 2013 21:36

Idag har vi bara njutit och haft det skönt. Jag har suttit i en solstol och betraktat dottern när hon har varit på upptäcktsfärd i trädgården. Hon har åkt rutschkana, jagar fjärilar och vattnat blommor och haft väldigt skoj.

Igår körde pappa och bror upp till Tyringe och hämtade våra M&S däck till bilen och idag fick jag på dem så nu kan vi i alla fall köra hem på lördag. Väldigt skönt även om jag skakade som ett asplöv efter att kört hem den från verkstaden. Det luktar fortfarande bränt däck i bilen. Otäckt.


Ikväll grillade vi gott och Myra showade till Gangnam style.
Ny ligger vi i sängen och så fort hon sover ska jag se små citroner gula.
Sov Gott!

Av Annika - 11 juli 2013 09:09

Myra vaknade sju och var hungrig. Jag som hade väldigt svårt för att somna i går var inte direkt pigg när hon glatt hoppade upp och ner i sängen, stoppade in fingern i munnen och sa mmmm (hennes sätt att säga att nu är det dags att fixa käk mamma)


En mätt och nöjd tjej


Nu ville hon sova igen och jag sitter här med en kopp kaffe och njuter av fågelkvitter och vindens sus i träden. En underbar morgon.


PS Morfar hade satt upp ett tält som barnen kunde leka i. Hmmm tror vi struntar i det :-)

Av Annika - 10 juli 2013 20:55

I eftermiddags hände något som gör att jag fortfarande skakar. Jag skulle hämta min bror i Hässleholm på bilverkstaden, Jag körde från Åhus och efter Kristianstad började bilen rista och efter en stund small det till och däcket exploderade. Som tur var fanns det en parkering precis där som jag for inpå innan jag fick stopp. Det rök och osade bränt gummi. Fälgen var helt skrapad.


Bromsspråret.

Då dök en ängel upp och frågade om jag behövde hjälp, lite skakigt men lyckligt fick jag fram ett ja tack.



Slutet gott, han satte på mitt reservdäck så jag kunde köra ner till stugan igen.

Man blir väldigt ödmjuk att det gick bra och så otroligt tacksam att det finns folk som stannar när någon behöver hjälp.

Av Annika - 9 juli 2013 21:55

För några månader sedan kom en inbjudan till en nystartad bok- och vinklubb och självklart tackade jag ja och det är jag väldigt glad över att jag gjorde för vilken härlig kväll och vilka härliga tjejer.
Vi började med att diskutera boken ( Den tomma stolen av JK Rowling) i en lummig trädgård med ett glas iskall sangria och goda tilltugg. Mycket intressant diskussion med många olika åsikter och insikter.


Därefter blev vi serverade helt underbara vinkokta musslor med vitlöksbröd och ett gudomligt sauvignon blanc. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och solen sken och allt var bara härligt.
Pricken över i:et var den fantastiska rabarberpajen till efterrätt.

Ny träff och ny bok bestämdes innan jag vandrade hem i den ljumma kvällen glad över att ha fått glädjen att vara med i denna trevliga bokklubb med dessa härliga tjejer.

Av Annika - 8 juli 2013 19:15

Jag har sett många vänner som lägger upp foton på instagram på sina fina Glossyboxar och jag har tittat avundsjukt och trånande men nu har jag också börjat prenumerera och det var många fina saker man fick. Nu ska det sminkas, smörjas och ögonfransarna ska böjas. Tjoohoo för lite flärd, lyx och Girlygirly stuff i mitt liv.

PS bara boxen var värt det.

Ovido - Quiz & Flashcards