Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juni 2013

Av Annika - 12 juni 2013 14:21

Snacka om att Myra njuter här nere i stugan. Hon sov till kl 10 och sen har det varit fullt ös. Hon undersöker alla kottar och stenar, jagar förundrat fjärilar, testar mormors glasögon och äter glass i stora lass. Nyss dök hon rakt ner i poolen med kläderna på. Det gör gott i mammahjärtat att se henne så barnsligt lycklig. Det är ljuvliga sommardagar. Fast vi saknar pappa så enormt. På fredag är världens bästa familj komplett igen.

Av Annika - 11 juni 2013 21:30

Nu har jag haft några dagar på mig att smälta alla intryck från Sweden Rock och jag har funderat på hur jag ska beskriva den, jag kom på att de saker jag mest kommer att komma ihåg är interna skämt från stugan där vi bodde och som ni inte kommer att förstå alls men som gjorde att åtta vuxna människor gapskrattade så vi kiknade och tårarna sprutade kl 03. Om jag säger Paul Jensen eller Jag tanker bilen så blir ni inte ett dugg roade. För mig kommer Paul Jensen vara skäl till att le resten av året.

För er som inte var med så kommer här en liten lista över SRF13

Bästa band: Avantasia

Största överraskning: Hardline

Godaste maten; Pulled Pork wrap

Sämsta med festivalen; urusel täckning på mobilen.

Bästa med festivalen;
vädret,
många band som jag inte hört tidigare som jag vill höra mer av.
Alla underbara människor
Stugan som ligger så bra till
Och såååå mycket mer.

Jag avslutar med historien om de två fåren (klockan 03 var denna fruktansvärt rolig)

Det var två får som möttes i en hage, det ena fåret sa Bääää
Då tänkte det andra; Va fan, det skulle ju jag säga.

Av Annika - 11 juni 2013 19:38

Efter att ha varit mammaledig i snart 2 år med väldigt begränsad ekonomi och nästan den enda shoppingen har varit på tradera så var det en härlig känsla att bege sig till Kristianstad för några timmars shopping. Jag fyllde ett helt omklädningsrum och provade, snurrade och provade lite till. Två välfyllda kassar senare så hade abstinensen lagt sig.

Nu klarar jag mig ett tag till :-)

Myra njuter för fullt i stugan med bad och bus. Härligt att se henne.

Av Annika - 10 juni 2013 12:14

Egentligen behövs inga ord i det här inlägget. Bilderna beskriver så tydligt känslan av frihet när solen värmer skönt och man kan känna gräset kittla fötterna.

Av Annika - 9 juni 2013 21:44

Helt slut har vi krupit ner i sängen i friggeboden i stugan. Tusen minnen från helgen susar runt i huvudet och det är svårt att skriva ner allt som hänt, alla bra band man sett och alla underbara människor man delat stuga med och alla andra som man hängt med, solen som gassade och de iskalla cidrarna som slank ned i dammiga halsar.
Man måste uppleva det för att förstå känslan av att gå in genom entredörrarna och se folkmyllret. Känslan av att stå och lyssna på ett band som man inte hört tidigare men som man bara vet att man måste höra om och om igen.
Känslan av att se alla vänner man lärt känna genom åren på festivalen.

Allt har varit fantastiskt och jag ger er lite bilder innan jag somnar men jag återkommer imorgon med mer festival.

Av Annika - 5 juni 2013 17:20

Imorse stuvade vi in allt i bilen och Myra och jag styrde kosan till Perstorp och min gamla arbetsplats. Så underbart det var att se alla igen. Det kändes som tiden stått stilla och de 4 år jag varit borta var som bortsuddade. Myra åt kakor och lekte med alla. Kände att jag saknat dem så mycket.

Efter det trevliga besöket fortsatte vi vidare till stugan. Myra blev så glad när hon såg mormor och hon har inte varit mer än 2 meter ifrån morfar. Hon kommer att ha härliga dagar medan jag åker till Sweden Rock.
Jag står för maten ikväll och det blir pastan som jag lade ut receptet på förra veckan.

Imorgon blir det Rock'n'roll. Det kan bli svårt att blogga därifrån men jag ska försöka.

Ha en trevlig kväll.

Av Annika - 4 juni 2013 16:58

Allt är handlat, packat, fixat och donat. Myra hjälpte till allt vad hon kunde, allt jag packade ner packade hon upp och ett tag var till och med hon också nerpackad. Men nu är vi redo för 4 dagar Sweden Rock och sen 1 vecka i stugan.

Nu väntar vi bara hem maken sen kan äventyret börja!

Av Annika - 4 juni 2013 08:29

Idag finns det hur mycket som helst att förbereda, packa, handla mm, men vem kan slita sig ifrån detta. Dottern halvligger klistrad vid min sida i sängen och tittar på pingu, jag får en puss varje gång ett avsnitt är slut bara för att jag ska sätta på ett till. Håret är rufsigt och svettigt på henne. Detta är det bästa som finns och man vill ju inte att det ska ta slut. Jag får göra alla måsten senare.

Ovido - Quiz & Flashcards