Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juni 2013

Av Annika - 18 juni 2013 21:50

Ikväll har jag träffade de underbaraste vänner man kan tänka sig. Vi kom fram till att våra vinkvällar har mest varit på tisdagar så från och med nu heter vi tisdagsklubben. Den här gången träffades vi på Gröningen. En flaska kallt krispigt vitt vin på en filt, hallon, vindruvor och en massa tjejsnack i solnedgången. Livet blir inte mycket bättre än så.

Av Annika - 18 juni 2013 12:48

Förmiddagen har spenderats på Lekplatsen på Gröningen och på Tropical Beach. Myra sprang överlycklig ner till vattnet men det var lite för kallt för henne så hon nöjde sig med att doppa tårna och leta stenar att kasta i vattnet. Blir det lika fint väder imorgon så packat jag ner matsäck så vi kan stanna där hela dagen.

Av Annika - 17 juni 2013 20:59

Eftermiddagen har spenderats ute på Gröningen med Myras favoritsysselsättning Samla stenar. Så mycket folk som lojt ligger och njuter i solen. Härligt.

Råkade höra en rolig grej från ett gäng tjejer som satt och snackade. En av dem sa;

- alltså, han stötte och stötte på mig. Jag försökte ignorera honom men han fattade inte vinkeln.

Öööh, vilken vinkel??? Hihihi


Jag såg att de gjorde reklam för Frappino på Espresso house och blev sugen på att testa en jordgubb/vit choklad. Jösses så god den var. Myra fick testa och sen var slaget om Frappinon över, jag kom inte i närheten av den igen, (jo för att slänga den tomma muggen). Hon var helt tokig i Frappino. En sommarfavorit.

Av Annika - 17 juni 2013 13:27

Vi åkte hem från stugan väääldigt tidigt i morse. Myra tyckte nog att vi var helt galna och hon var inte helt nöjd med en bilresa när man kunde sovit men väl hemma och ett bad senare så sprang hon runt och lekte med alla leksaker.

Själv har jag packat upp och tvättat. Har även hämtat ut ett paket med mina supersköna träskor från Inga from Sweden. De kommer bli supersnygga till jeans.

Nu ska jag se de två avsnitten av Revenge som jag missat. Spännande.

Av Annika - 16 juni 2013 20:59

Idag har vi inte gjort för mycket. Vi har mest legat och läst i friggeboden och hör regnet smattra på taket. Det är så lugn och fridfullt att lyssna på. Myra har tittat sorgset ut på sina regnvåta leksaker och längtar ut.
Det fick bli en glass istället.

och städa lite...

Nu har vi packat och gjort oss redo för att åka hem imorgon kl 06.

Det har varit härliga dagar. Tusen tack mormor och morfar för att vi fick komma och stanna så länge som vi gjorde. Nu får ni sova och vila ut er ordentligt för på torsdag kommer vi igen.

Av Annika - 15 juni 2013 22:07

Det blev finare väder än vad vi trodde och vi gick en lång promenad. Det kändes nästan som om vi var på semester vid Medelhavet när vi strosade längs stranden och kände doften av salt och strand.
Vi avslutade med vad jag tycker är Sveriges godaste glass Ottos glass. Myra var lyrisk och mumsade glatt i sig nästan hela min.
Massa gott grillat och ett gott glas rött och kvällen var perfekt.

Av Annika - 14 juni 2013 15:25

Nu är det inte många timmar kvar innan vår lilla familj är komplett. Som vi har saknat och längtat.

Kör försiktigt men skynda dig ner Älskling.

Av Annika - 13 juni 2013 21:54

Min härliga franska vän är i Sverige och jobbar några dagar och hon kom till stugan och hälsade på. Underbart att få några timmar för det är inte ofta vi träffas längre. Jag försöker övertala henne att flytta tillbaka till Helsingborg men hon säger att hon trivs i Paris (jag förstår inte det eller jo det gör jag men ändå).
Det var mysigt att uppdatera sig och jag hoppas att det inte dröjer så länge tills nästa gång (30 nov i Köpenhamn Placebo???)
Trevlig resa hem underbara vän.

Ovido - Quiz & Flashcards