Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2013

Av Annika - 5 mars 2013 21:16

Idag åkte jag och Myra till Tyringe för några dagar hos mormor & morfar. Vilket härligt väder det har varit idag och vi har verkligen haft det gott i solen. Myra hade superskoj med en cykel och skottkärra.
Mormor gjorde fantastiskt god fläsk & löksås. Det kommer bli härliga dagar.

Av Annika - 3 mars 2013 20:15

Idag var det dags för underbara Helenas Babyshower.

Jag har alltid velat göra en blöjtårta och idag fick jag tillfälle. Det var väldigt skoj och inte alls så svårt som jag trodde. Jag kanske ska börja ha det som extraknäck. Om ni vill eller vet någon som behöver en blöjtårta så hör av er. :-)

Vi hade en jättemysig eftermiddag. Lille Viggo och Myra kom bra överens och de hade nog skoj.

Lycka till nu Helena Gumman. Längtar efter den lilla.

Av Annika - 1 mars 2013 22:06

Anledningen till att jag legat lågt med bloggandet är att jag har varit rätt låg hela veckan.
I tisdags började besök 1 av 5 för att hitta förskola till Myra. Trodde inte att det skulle påverka mig som det gjort och jag mår riktigt dåligt över dels pressen att hitta den rätta förskolan men mest ångesten över att lämna bort henne, att inte få vara den viktigaste personen i hennes liv längre om dagarna, inte vara där för henne om hon slår sig eller blir ledsen. Jag vet innerst inne att jag är egoistisk och att hon kommer att få det jättebra men hon blir så stor så fort.

Nu gäller det inte förrän augusti och det är Johan som ska skola in henne men den här veckan har varit en väckarklocka att småbarnstiden snart är över och att snart är det slut på babybubblan och jag är tillbaka i ekorrhjulet.

Jag längtar tills vi har besökt alla förskolor och ansökningarna är inlämnade. Sen kan man ju bara hoppas att man får det bästa alternativet. Två förskolor är avklarade och båda verkar jättebra, Myra sprang glatt in på båda och jag fick nästan inte hem henne igen för hon hade så skoj med både barn och leksaker.

Detta har vi hittat på när jag hade bloggpaus; långa promenader i solskenet, träffat Myras bästis Hugo och hans mamma Anki nästan varje dag för promenader, barnrytmik och en massa skoj, Hugo ska också in på förskola samtidigt som Myra så vi gör besöken tillsammans, hade varit perfekt om vi väljer samma.

Igår gick jag på en fantastisk föreläsning av Anna Hallen om kost och hälsa. Anna du öppnade mina ögon och vi kommer definitivt att göra ändringar i våra kostvanor. Om ni har möjlighet någon gång så kan jag verkligen rekommendera att lyssna på henne. Jag ville inte det skulle ta slut. Underbara människa.

Så, nu vet ni vad jag går igenom och hur jag mår, men det kommer som sagt lösa sig och solen skiner så lite bra är det ändå.

Nu ska jag titta på The Hunger Games, Myra sover och Johan är på Whiskyprovning.

Hoppas att ni har en mysig fredag.

Skapa flashcards