Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2013

Av Annika - 16 mars 2013 18:28

Äntligen börjar jag känna mig rätt kry igen. Lite matt i kroppen men det får man nog räkna med

Myra har börjat vara hungrig halv sex på morgonen, imorse somnade hon i allafall om i min famn och vi vaknade inte förrän halv nio. Skönt. Johan hade redan gått till jobbet (2a lördagen av 3)
Myra och jag tog en lång promenad till en kompis blomsteraffär Krooks Blomsterverkstad. Jag hade kunnat köpa hela affären men till slut nöjde jag mig med min nya coola blomma (Corokia) och en jättefin tändsticksask.

Johan fortsatte till whiskymässa med en kompis så jag och Myra har en myskväll.
Hon åt köttbullar och jag stekte en entrecote. Väldigt gott. Nu ska vi krypa upp i soffan med filt, Myras nya favorit ostkaka och så ska vi se hitta Nemo. Myyys.

Ha en skön lördag

Av Annika - 16 mars 2013 18:28

Äntligen börjar jag känna mig rätt kry igen. Lite matt i kroppen men det får man nog räkna med

Myra har börjat vara hungrig halv sex på morgonen, imorse somnade hon i allafall om i min famn och vi vaknade inte förrän halv nio. Skönt. Johan hade redan gått till jobbet (2a lördagen av 3)
Myra och jag tog en lång promenad till en kompis blomsteraffär Krooks Blomsterverkstad. Jag hade kunnat köpa hela affären men till slut nöjde jag mig med min nya coola blomma (Corokia) och en jättefin tändsticksask.

Johan fortsatte till whiskymässa med en kompis så jag och Myra har en myskväll.
Hon åt köttbullar och jag stekte en entrecote. Väldigt gott. Nu ska vi krypa upp i soffan med filt, Myras nya favorit ostkaka och så ska vi se hitta Nemo. Myyys.

Ha en skön lördag

Av Annika - 14 mars 2013 18:51

Vaknade med feber, ont i halsen och mördarhuvudvärken.. Och en superpigg dotter.
Johan var tvungen att jobba så gissa om jag blev lättad när han ringde och berättade att han var på väg hem för att hämta Myra och köra henne till farmor.
Jag sov till 13 åt lite och sov några timmar till. Mår lite bättre nu och jag hoppas verkligen att jag mår superduper kl 09.30 imorgon för då ska vi på besök på sista förskolan innan det är dax att välja vilken hon ska gå på till hösten och jag vill verkligen kolla in denna. Håll tummarna.

Nu ska jag krypa ner igen och dricka en kopp te.

Av Annika - 12 mars 2013 20:53

När Johan frågade mig vad jag önskade mig i julklapp sa jag, nåt event, happening eller nåt arrangemang. Han köpte en chokladprovning på Sofies butik och det var där jag spenderade kvällen ikväll.
Jag var i himmelriket. Först fick vi en tallrik med sex olika choklad som vi luktade på och smakade halvor, sen tog vi resterande och åt tillsammans med kaffe, väldigt stor skillnad.
Därefter fick vi gå loss på de stora faten medan hon berättade och olika bönor, kvaliteter och tillverkning (hon säljer NKs choklad som enda butik i Sverige förutom NK.
Jisses vad jag åt, den ena vad godare än den andra, det var praliner med lakrits, hallon, havssalt, lavendel, lime och en massa annat. Jag har choklad pulserande i mina ådror just nu.
Favoriten var en mörk pralin med champagne. Mmmmm

Vi testade även knäckebröd med chokladmarmelad. Den ska jag köpa och ha till en ostbricka. Fantastiskt god.

Just nu ligger jag på soffan, lätt illamående men väldigt lycklig.
Perfekta julklappen.

Jag kan verkligen rekommendera Sofies Butik på Mariatorget. Liten butik med mycket hjärta.

Av Annika - 10 mars 2013 15:38

Igår var det dags för ytterligare en tradition (ni som följt mig ett tag vet att tjejgänget har många sådana) och det var årets mellofinal på O'Learys med god mat och dryck och en vääääldigt seriös röstning. En mycket trevlig kväll som vanligt. Och självklart skulle Robin vinna. Superbra låt och självklart hejar man på en Hässleholmare. Tack tjejer för igår. Vi ses när det är ESC finalen (ytterligare en härlig tradition.

Jag fick även möjlighet att snusa på underbara Jenny och Fredriks son igår. Så fin han är. Helt perfekt liten kille. (Ja tårarna kom.)

Idag har jag haft lite egentid på IKEA. Lite saker till hemmet och Myra.

Nu ska jag bara slappa och det blir hämtpizza ikväll. Sköna Söndag.

Av Annika - 9 mars 2013 12:12

Igår åkte vi hem igen efter några skönt slappa dagar i Tyringe.

Tror minsann att någon saknat mig :-)


Av Annika - 8 mars 2013 08:38

Vilken supertrevlig kväll jag hade med Kusinerna Nilsson igår. Det blev många härliga skratt och vi åt underbart god mat på Harrys. Tyvärr gick musikquizzen inte så bra men skam den som ger sig. Vi har redan bokat in ett nytt försök. Tyvärr gick tiden alldeles för fort. Tusen tack tjejer jag hade så kul.

Av Annika - 5 mars 2013 21:16

Idag åkte jag och Myra till Tyringe för några dagar hos mormor & morfar. Vilket härligt väder det har varit idag och vi har verkligen haft det gott i solen. Myra hade superskoj med en cykel och skottkärra.
Mormor gjorde fantastiskt god fläsk & löksås. Det kommer bli härliga dagar.

Ovido - Quiz & Flashcards