Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under september 2012

Av Annika - 14 september 2012 10:41

Idag har jag testat att göra eget knäckebröd. Ska på fest imorgon, våra kära vänner ringde och bjöd in oss till "musselorgie" ( jag hoppas vid min gud att det har med mat att göra och inte är nån skum sexgrej :-D ) så då tänkte jag ta med knäcket som present. Ska slå in det lite fint, ni får se bild på det färdiga resultatet senare. Lovar även att berätta vad det var för fest :-)

Av Annika - 13 september 2012 17:07

Man ser Inte klok ut när man gör folieslingor men vill man bli fin så får man stå ut med att se ut som en alien. Jag blev Jättenöjd. Köpte klipp och sling hos Philippa på Salong Queen via Groupon. Det kan jag verkligen rekommendera. Ordinarie pris 1500:- jag betalde 499:- . Roliga erbjudanden varje dag i din stad.

Av Annika - 13 september 2012 13:36

Jag hoppas att jag har kunnat göra någon glad idag. Skulle ta ut pengar i bankomaten och hittade 600:- som någon glömt ta med sig. Gick in på banken och enligt dem så ska de kunna se vem som tagit ut dem. Hoppas att de hittar personen.

Visst är jag värd en guldstjärna idag :-)

Av Annika - 13 september 2012 12:26

Dagen började med att Myra lärde sig hur hon ska öppna sin byrålåda. ALLA hennes kläder åkte ut med en väldig fart och landade och blandades med hela hennes smutstvätt som hon också lyckats slänga ut ur tvättkorgen. Hon såg så lycklig och stolt ut att jag bara kunde le och börja plocka in allt igen. Vad jag tyst tänkte är en helt annan sak.
Så ikväll blir det till att barnsäkra hennes lådor.

Vi har även hunnit med att gå på barnrytmik. Mysigt och trevligt. Myra slog på en trumma för glatta livet. Meeen hon får ingen trumma i födelsedagspresent och ni som läser, få inga idéer nu.

Nu väntar vi på att farmor ska komma och passa för jag ska till frissan. Ska bli så skönt. Ser just nu ut som en omvänd skunk. Blond med mörk (med inslag av rätt mycket grått) utväxt.

Av Annika - 13 september 2012 12:09

Igår gick jag bara ut från Myras rum i 2 sekunder, när jag kom tillbaka hade hon själv klättrat upp och gjort sig en myshörna, med filt och allt.

Av Annika - 12 september 2012 14:56

Av Annika - 12 september 2012 14:29

.... Får jag vara en Fab mama för en helg. Det ska bli helt underbart. Ni förstår säkert hur jag längtar. En hel helg där jag får vara Annika. Alla andra dagar är jag Myras mamma, men just den här helgen... Underbart. Att det sen är på ett slott, galamiddag på kvällen, goodiebags och ett helt gäng galna tjejer är bara fantastiskt.

Om du är en Fab mama och du har en blogg så tveka inte; anmäl dig direkt.

www.fabmamas.se


http://i48.tinypic.com/21jztky.jpg

Av Annika - 12 september 2012 12:36

Igår åkte jag och bästaste vännen Michela till Köpenhamn för Nickelback konsert. Daughtry (stavning?) var förband och Väääldigt bra. Nickelback var väldigt proffsiga och välputsade, allt var väl inövat, till och med koreograferade gitarrmoves. Men det var ett jäkla tryck och de körde alla kända låtar. Tyvärr förväntar man sig en längre konsert än 1.20 h. Rätt dåligt rent ut sagt och lite snopet. Men vi hade en dryg resa hem och var hemma 01. Myra vaknade 07 så gissa om jag ska sova en stund när hon sover middag. Det kommer hon nog snart att göra för vi har varit på långpromenad med Hugo och Anki och sen ätit kycklingfilé med Risoni.

Idag tog hon sina första steg och så sa hon Gööt (gröt) :-D

Nu kallar snart kudden och jag ska drömma om Nickelback,som trots min lite negativa recension var jättebra (ville ju inte att den skulle ta slut så fort) och de andra 3 konserterna jag har framför mig i höst.

Ovido - Quiz & Flashcards