Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annika - 24 augusti 2012 20:23

Räkor, rökta musslor, rökta räkor, madagaskarräkor, aioli, bröd från surdegsbageriet och en god sauvignon blanc. Ikväll firar vi bröllopsdag, 2 veckor för sent. Skål!

Av Annika - 24 augusti 2012 15:35

Idag har Myra träffat sin bästis Hugo. Hon blir överlycklig och tjute högt så fort hon ser honom, Hugo är mycket mer skeptisk till Myras entusiasm. Hon fick dock hålla honom i handen en stund. Efter en lååååång promenad och gungandes så åt vi en god lunch innan vi sa hejdå för den här gången. Myra var så slut att hon somnade på skötbordet medan jag bytte på henne.

Hon använde sina nya pjucks för första gången. Inte poppis alls, hon slet och drog i dem och lyckades såklart få av dem till slut. Men fina är de :-) tycker mamma iallafall.

Av Annika - 23 augusti 2012 17:06

Och där kom utslagen.... Så nu var det bekräftat, det var tredagarsfebern som Myra har haft. Hela överkroppen är full av utslag. Nu hoppas jag bara att de försvinner fort, men de verkar inte besvära henne som tur är.

Av Annika - 23 augusti 2012 14:22

Myra kröp upp i soffan för första gången, tryckte på fjärrkontrollen (fattar inte hur hon lyckades få igång TVn), satte sig till rätta och började titta på The Vampire Diaries. Hmm såg väldigt skumt ut. :-D tur jag hade kameran redo.

Av Annika - 23 augusti 2012 13:10

Kollade igenom mina foton och kom fram till att väldigt många är "Myra som sover" bilder. Kan vara för att hon far fram som en skottspole så de flesta "vaken" bilder bli rätt suddiga. Men hon är ju väldan söt när hon sover.

Av Annika - 23 augusti 2012 12:19

Det märks att det har varit semester för morgonrutinerna har helt försvunnit. Men idag var det dax igen för den 2 timmar långa promenaden vid vattnet. Kaffe i termos och en mätt och nöjd Myra i vagnen begav jag mig iväg. Molnen hängde tunga men det stoppade inte oss, att sen Myras mössa blåste av henne en si sådär en miljon gånger var liiiite mindre kul. Nu jädrans ska semesterkilona vandras bort. Fick nämligen en smärre chock igår när jag skulle väga Myra. Tog henne i famnen och upp på vågen. Chockat tänkte jag först; väger hon 11,5 kg???? Sen klev jag på själv och mattegeni som man är kom jag fram till att näää Myra vägde 8,5 de resterande 3 var mina "semesterkilon"!!! Ve och fasa, men gott har det varit. Bara att ta itu med nu.


Nu sover myra nöjt och jag har gjort mig en "jag tar vad jag har i kylskåpet och gör vad som går" lunch. Det blev nåt så kulinariskt som äggröra med brieost i, sallad och rökt kalkon, helt ok, ingen "oj vad gott måste anmäla mig till Sveriges mästerkock" men helt ok.

Nu ska jag göra lite nytta innan busen vaknar.

Av Annika - 23 augusti 2012 11:40


Oj vad kul det ska bli

http://i48.tinypic.com/21jztky.jpg

Av Annika - 22 augusti 2012 20:33

Idag var vi hos tandläkaren för första gången, Myra busade rundor och "snackade" med tandläkaren som för övrigt var hel fantastisk. När hon hade undersökt Myras mun sa hon förvånat att Myra minsann fått en kindtand. Den brukar man inte få nu utan om ca 7 mån, men där var den.. Vårt märkliga underbara barn. Så nu ska det borstas långt in i munnen, kommer bli populärt NOT!! Vi fick tandkräm med oss hem som vi testade idag, hon var mycket skeptisk men det gick bra.


Hon fick en liten apa för att hon var så duktig

Ovido - Quiz & Flashcards