Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2012

Av Annika - 21 maj 2012 11:04

Har haft en underbar helg i stugan med trevligt sällskap och god mat.

Myra älskade att gunga och att mysa i gräset. lite gnällig dock den lille stackaren men så har ju också den 3:e tanden dykt upp.



kallt i stugan när vi kom ner, men det fixade johan lätt.

 


Gunga är superkul

    


Det tycker pappa också:

 



Titta så fint jag sitter i gräset:

 



Yo! välling is da shit!

 


Grillat är gott:

 



Gissa vilket lag myra och pappa hejar på?

 


Jag har hittat fingermatsfavoriten.  Makaroner mums

   

Av Annika - 15 maj 2012 15:57

Vi håller på att ändra på ovanvåningen så att myra kan få ett eget rum. Så igår var vi på ikea. jag shoppade på barnavdelningen och myra och pappa lekte:



sen busades det såklart när vi kom hem:

 


idag började vi dagen med bus och promenad, sen babyrytmik och därefter en ny promenad och lunch med hugo och anki.


 



när vi kom hem så ställde sig myra upp mot soffbordet för första gången. vår duktiga tös:



nu är det dags för en sovstund (trodde mamma):

   

   

Av Annika - 14 maj 2012 11:42

Det har varit full rulle hela helgen.


Söta klara konfirmerades:


Klara och morfar Bo




Vincent och Doris:

   


Igår var det klädbytardag kombinerat med kaffekalas: Väldigt goda kakor, trevlig sällskap och en massa kläder:




fikapaus:

en av högarna att välja och vraka ifrån:

  



mina nya kläder

   

Av Annika - 11 maj 2012 12:50

Trevlig helg på er alla!!!!


 

Av Annika - 10 maj 2012 18:19

En Hit eller inte?!? Gissa!


         



Av Annika - 10 maj 2012 16:04

Idag var det dax för sista mammagruppsträffen. Det var på biblioteket där de visade runt och vi hade sångstund mm. Vi fick bok och ett lånekort:



Sen träffade jag min bästa vän och hennes nyfödda son. Måns sov som vanlig hela tiden men en gång slog han upp ögonen så jag fick se dem.

slog oss ner i slottshagsparken för en kopp kaffe som carro hade med, Då började det ösregna så lite snopet blev det en snabbfika. nästa gång får det bli lite längre. vi kommer ju att ha många fikastunder framför oss. 


Av Annika - 9 maj 2012 10:21

Idag är det bus som gäller!!!


 

Av Annika - 8 maj 2012 12:31

I lördags var vi hos vänner och grillade och hade trevligt. Deras två söner var så söta och gulliga mot myra:



I söndags gjorde jag något som jag inte gjort på så länge att jag nästan hade glömt hur man gjorde. Jag flög till tyskland och jobbade. märklig känsla när man levt i babybubblan så länge. som tur var var det bara två dagar och nu är jag tillbaka i den underbara bubblan igen. åt god middag med min kollega och hennes härliga dotter


     


I går när jag kom hem möttes jag av denna fantastiska syn.

   



Så skönt att vara hemma igen!

Skapa flashcards