Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Glad Påsk

Av Annika - 4 april 2012 10:22

Glad Påsk på er Alla



 

    
 
Nathalie

Nathalie

10 maj 2012 18:35

vilken fin tjej du har!
får jag fråga vad hon har vid ögat? jag la märke till det för min son har oxå ett märke i ansiktet :)

http://momandnathalie.bloggplatsen.se

Annika

10 maj 2012 18:50

Hej Nathalie. Myra föddes med ett eldsmärke. Vi går och behandlar detta med laser var sjätte vecka. De mörka ringarna man ser är från behandlingen vi gjorde i tisdags. De kommer att försvinna inom en vecka. Vad är det för märke din son har? Behandlas han?

 
Nathalie

Nathalie

10 maj 2012 21:31

nämen., min son föddes också med ett eldsmärke. vi har vart och undersökt det nu och ska bli skickad till örebro för laser behandling. vincent heter han och blir ett år nu till veckan. hur gammal är myra? :)

http://momandnathalie.bloggplatsen.se

Annika

10 maj 2012 21:46

Myra är 8 månader snart, vi började behandlingen när hon var 3 månader.
Hade varit kul om du vill berätta hur det går för Vincent.

 
Nathalie

Nathalie

10 maj 2012 22:16

jaha redan så tidigt, var det ni som tog tag i det? vi fick ta tag i det här själv. annars hade det aldrig blivit av. men jag tycker att det är charmigt är ju lixom vincent, kommer bli lite annorlunda när det har bleknat. jag berättar gärna hur det går för honom. hur har det gått för myra? hur många behandlingar har ni gjort?

http://momandnathalie.bloggplatsen.se

Annika

11 maj 2012 12:26

det var BB läkaren som tog tag i det meddetsamma, hon var bara 3 veckor när vi hade första undersökningen på laserkliniken. Vi har nu gjort 4 behandlingar och vi kan knappt se märket längre. De kommer inte att kunna ta på hela ögonlocket men i pannan är det nästan borta.

 
lotta

lotta

17 juni 2012 16:53

Hej!
Jag har en dotter som föddes med eldsmärke övervänster ögonlock och upp i pannan. Hon är bara 5 veckor nu. på bb sa de att man kan börja med behandling vid ett års ålder!
Intressant att se hur det går för er.
lotta

http://atollenrock.blogg.se

Annika

17 juni 2012 17:23

Hej Lotta. Vår dotter är nu 9 månader och vi började redan när hon var 3,5 mån och hon får behandling var 6e vecka. Vi har nu gjort 4 behandlingar och det har blivit mycket svagare. Vår läkare vill att vi ska fortsätta fram tills hon är 1,5 år för efter det kan hon komma att minnas det som traumatiskt i framtiden. Hoppas att det kommer att gå bra för er. Har du några frågor kanske jag kan hjälpa till.

 
lotta

lotta

17 juni 2012 22:04

Jag favoritar din blogg. Kommer säkert dyka upp en massa frågor. Blir man kvar på sjukhuset nån natt efter behandling eller gör man det över dagen bara? Är hon medtagen efter behandling?
Syndes det skillnad redan efter första? hur många räknar ni med att göra? ja. dyker säkert upp fler.

kram

http://atollenrock.blogg.se

Annika

17 juni 2012 23:02

Själva behandlingen tar ca 30 sek och man kan åka därifrån direkt. Det gör nog lte ont men det går över på 1 min och hon är helt ok efteråt. I ca 1 vecka efter är hon blåsvart där lasern har träffat. Det blev väldigt stor skillnad efter 1a gången. Jag ska se om jag kan hitta bilder före och efter. Gör det imorgon. I vilken stad ska ni göra behandlingen? Vi går i Malmö och de är helt fantastiska. Bara hör av dig, glad om jag kan hjälpa till.

 
lotta

lotta

18 juni 2012 10:13

Vi kommer göra behandlingen i umeå. Bor i sundsvall så det är en bit att åka.
Tack för att du delar med dig. Snällt att du vill visa bilder.
hörs

http://atollenrock.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards