Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Vaccinering, tänder och hemliga helgen

Av Annika - 17 februari 2012 13:37

Myra vaknade pigg som en mört kl 6 i morse. Jollrade och ville ligga hos oss. Mysigt men lite väl tidigt dock.

Eftersom hon höll på att tugga på det mesta som kom i hennes väg igår plus att hon var väldigt förtjust i att tugga på tuggleksaker som jag stoppat i frysen en stund så kände jag efter i hennes mun i morse och minsann, där hade kommit fram en liten tand. Så nu är nästan hela frysen fullproppad med leksaker för att underlätta för henne för det kliar nog ordentligt i tandköttet.


   


kl 10 var det dax för 5 månaders vaccineringen. Som hon tjöt stackaren. Men det gjorde nog mest ont i mig än i henne. Trodde nog inte att jag skulle bli så blödig när jag blev mamma men men...

Hon var jätteduktig, så såklart fick hon en liten present när vi gick hem. Man kan ju inte vaccineras utan att få en liten present (ja jag skämmer bort henne men det bryr jag mig inte om). Vi har en förmåga att sätta namn på alla hennes gosedjur så den här får heta Beatrice :-) Nu är Myra lite hängig och jag tror att hon har lite feber så vi ska snart gå och gosa i sängen en stund.


 

Innan vaccinering. Pigg som en mört och anar inget.


 

Efter vaccinering, hängig tjej med Beatrice.


Helgen kommer att bli hemlig. Johan fyllde 40 förra fredagen och vi firade lite då men det kommer att bli lite imorgon också. Eftersom det är så hemligt så får jag återkomma efter helgen med bilder och berättelser.


Och vi ska ju även ha namngivningsceremoni på söndag som jag återkommer med med bilder.


Nu är det eftermiddagsgos och till alla er som jobbar. Hehehehe...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Skapa flashcards