Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juli 2011

Av Annika - 7 juli 2011 08:30

Ja jag vet att det låter knäppt men det är helt underbart att det är molnigt ute idag. Då kanske mina ben kan återta normala proportioner och jag slipper känna mig som en stor elefant.



Lillan väckte mig kl 3 i morse med en fet spark, jag råkade nog ligga lite för mycket på sidan så hon trycktes ihop, jag förstår henne men jag kan inte hjälpa att jag blänger lite surt på magen just nu, skulle gärna ha sovit några timmar till (för jag kunde såklart inte somna om). Jäkla busfrö.  


Igår kväll var en sån kväll som man måste ha ibland. När man (Johan) hämtar mat för att man bara inte orkar laga något och sen ligger på soffan och slöar hela kvällen utan att göra något vettigt alls. Helt underbart.



Idag blir det lite jobb, har inte alls mycket kvar att göra innan semestern, 12 arbetsdagar kvar och en liten rapport att färdigställa, sen har jag ensamkväll för Johan ska repa med bandet. Då blir det Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst" och glass.






God Morgon Världen!

Av Annika - 6 juli 2011 12:55

                       

Av Annika - 6 juli 2011 09:21

Idag är jag lite trött, eller rättare sagt mycket trött. Det var en underbart härlig kväll igår med picnic med bästa vännerna och konsert med Robyn. Solen sken och det var en helt perfekt sommarkväll. Robyn var suverän, hon är så otroligt proffsig och duktig som skriver, producerar och gör allt själv. Det enda som hon inte skulle göra själv det är att välja kläder och koreografin är väl inte den mest avancerade. Men eftersom hon är så jäkla bra så gör det inte så mycket.


Söta Annelie:  

Coola i brillor, Magnus o Carro:

De Nyförlovade tu, Jenny o Fredrik:  

Älsklingen spexar till det:  

Coola Tjejer: Marie o Annelie  

Robyn:  

The Swedish Tjejmaffia:   

Som sagt, en fantastisk kväll som helt klart gör det värt att ha grym Ischias idag efter så många timmar på en picnicfilt igår.

God Morgon Världen!

Av Annika - 5 juli 2011 08:58

Av Annika - 5 juli 2011 08:38

Vilka otroligt härliga sommarkvällar vi har. Man behöver inte resa utomlands när vädret är såhär, då är Sverige helt underbart.

Igår grillade vi hos Johans föräldrar och tittade på Djurgården-HIF. Det var en kämpig match men till slut fick de 1 poäng iallafall. Det var en jättetrevlig kväll med god mat och 19°C ute. Att vi fick min favorit rabarberpaj till efterrätt var pricken över i:et. Tack för kvällen Vivi o Per.


Sen körde vi vidare till Roger och Madde, vi hade lite kläder till deras son Theo (som tyvärrr inte var hemma) som vi fått i uppdrag att leverera. Satt och pratade och hade trevligt, tiden gick alldeles för fort och vi bestämde att vi måste träffas snart igen. 


Fantastiskt roligt bild på Roger, Johan och Bobby från vårt bröllop (Roger och Bobby var bestmen)

 


Ikväll är det picnic och Robyn konsert på Sofiero. Det ska bli sååååå kul!! Jag ska göra lite god picnicmat och förhoppningsvis blir vädret bra. inte kul att äta regnig pastasallad.



Avslutningsvis kan jag informera er att om jag hade varit med i Beppes Godnattstund så hade jag fått vara Hungran. Jag fattar inte hur jag kan vara så hungrig jämt. Jag äter och äter och äter. Som tur är så har jag bara gått upp 10 kg men var gör jag av det? Det måste vara lillan som vräker i sig allt :-) kan vara därför som hon är så pigg, hon har levt rövare hela natten och sparkat mig.



Nu är det kaffe och jobb som gäller


God Morgon Världen

Av Annika - 4 juli 2011 13:15

Som jag lovade förra veckan så kommer här fler foton från Axels dop.

Vilken mysig eftermiddag det var:

               

Av Annika - 4 juli 2011 13:05

Min Underbara Brorson Vincent fyller 2 år idag! Grattis Sötnos!!!


 

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards