Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Skaldjur, Solsidan o Grillning

Av Annika - 18 juni 2011 13:09

Vad härligt det är med helg, även om vädret kunde varit lite bättre. Vi sov hur länge som helst i morse (får passa på för det kommer det inte bli om några månader). Johan gick och köpte frallor och sen har vi slappat och tittat på första säsongen av Solsidan. Det är så fantastiskt roligt.



Nu har Johan Whiskyvård, han putsar och organiserar sina whiskyflaskor. Mycket manligt. Själv ska jag ha lite spa (mycket kvinnligt). Ska se om jag kan nå ner till tårna och måla naglarna i nån fin färg, skulle det inte funka så får Johan ställa upp och måla dem hihi.


Idag har vi även börjat fundera på hur vi ska renovera köket i sommar. Imorgon bär det av till IKEA för att få inspiration och idéer. Efter att ha sett Mickan och Freddes hus i Solsidan så vill jag att allt ska vara vitt :-) men med en liten så kanske det inte är så lämpligt. Men fint....


Igår hade vi en riktig myskväll. Lite tilltugg och öl på balkongen (jag drack 0,0 %-ig)

och sen hade jag köpt räkor, havskräftor, rökta musslor och rökta räkor, aioli och bröd. Hann inte ta foto på dem för vi kastade oss över fatet men jag tog ett foto på tilltugget på balkongen.


 


Ikväll är vi bjudna på en spontangrillning hos Carro o Magnus, Ska bli mycket trevligt, killarna får stå ute i regnet och grilla så sitter Carro och jag i soffan och tittar på :-)


Ha en mysig Lördag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Skapa flashcards