Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

V6, Myskväll och Carolina Gynning

Av Annika - 15 juni 2011 08:46

När man väntar barn så finns det väldigt många företag som ger en gratis prover på diverse saker som man behöver när barnet har kommit. Igår var jag och hämtade ett sånt paket från apoteket. Baby to be. Där låg föräldrartidningar, krämor och oljor och... ett paket V6? Det är gott med V6 men varför? Är det för att man ska tugga det när man ammar och att barnet får mintsmak i bröstmjölken? Eller att nyblivna mammor har en sån dålig andedräkt att barnet kräks och hoppas att man adopterar bort henne om man inte tuggar V6? Hmmm frågorna är många men gratis är alltid gratis så jag tackar inte nej, men lite märkligt är det.




Johan repade med bandet igår så jag hade hela kvällen för mig själv. Den spenderades med detta:


   

Fick Carolina Gynnings nya roman, Laura Flickan från havet, i födelsedagspresent av mina föräldrar och det ska bli spännande att se om damen kan skriva. Tyvärr började det inte så bra, redan på första bladet var där ett fel! Ja, jag kan vara petig men lite faktakoll måste det vara. Hon skrev att i Duran Durans låt "The sun always shines on TV" spelades i hennes Walkman. Det var Aha som hade en hit med den låten och inte Duran Duran. Jag hoppas att det inte är en massa sådana fel i resten av boken för då kommer jag bara att reta mig och jag gillar Carolina så jag håller tummarna att det blir bra, jag återkommer med en recension när jag är klar med boken.


Dessa trevliga böcker fick jag också i födelsedagspresent. Har bara hunnit skumma igenom Italienska klassiker men det ser lovande ut. Kommer att gå upp minst 5 kg (till) om man ska laga allt det goda. 


 

Idag ska jag ha kontakt med skatteverket och försäkringskassan: Jippi NOT!!!

En massa att reda ut angående deklaration och föräldrarledighet. Men det är bara att ta tjuren vid hornen och reda ut allt.

Men först kaffe!



God Morgon Världen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards