Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under april 2011

Av Annika - 21 april 2011 10:25

Eftersom vi åker till stugan hela påsken så kommer jag antagligen inte ha möjlighet att blogga så jag får passa på att önska er en riktigt Glad Påsk!


 


         

Av Annika - 21 april 2011 08:20

God Morgon 


Idag var det lite lättare att gå upp när man visste att det är sista arbetsdagen för den här veckan. (47st tills jag går på semester och föräldrarledighet).


Igår följde jag med maken till gymet. Kändes helt ok att power walka på bandet. Försökte mig på att jogga lite men då tryckte lillan på blåsan så jag fick springa på toaletten flera gånger. Men att gå lite snabbt till bra musik (Prince) var helt ok.

Jag slutade efter 45 minuter för då var jag så hungrig så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Vi gick inom Subway och köpte vars en macka. jag brukar ta den lille mackan men jag tänkte att jag tar en stor så kanske jag kan ha till frukost imorgon också, nääää då, den slank ner och jag till och med funderade på att ta en bit jordgubbstårta efter. Snacka om att man behöver äta med när man är gravid. Ja behöver eller behöver. Vill är väl mer rätt ord.


Nu ska jag ta mitt kaffe och sätta mig på balkongen en stund.

Visst har den blivit fin sen jag pyntat och donat:


       

       

 

God morgon Världen

Av Annika - 20 april 2011 13:52

Nu har jag precis kommit hem från en lunchdejt med maken. vi åkte till växthuset där vi gifte oss http://www.linneatradgarden.se/ och åt lunch ute i solskenet.   Det var så mysigt och tiden gick alldeles för fort. Nu ska jag fortsätta att jobba fast ute på balkongen med dator, kladdkaka och kaffe.

Jag älskar vår och sol. Allt blir så mycket enklare då.

Av Annika - 20 april 2011 08:46

Av Annika - 20 april 2011 08:41

man blir ju bara så glad:


Av Annika - 20 april 2011 08:27

Jag kan inte skriva God Morgon för jag har inte fattat att det är morgon än eller om den är god eller inte. Jag har inte ens fattat att det är dax för mig att vara vaken och jobba. Maken väckte mig kvart i åtta och jag hade inte ens hört när väckarklockan ringde. Täcket drogs obamhärtigt bort från sängen och "det är dax att gå upp" ekade. Grrrrr


Igår körde jag 80 mil. Det var väl kul ett tag men när man har hört alla Rix fm låtarna 3000 gånger (har de bara 3 st?) så blev det rätt uttjatat. Kundbesöket var trevlig och det gick bra.


Sist jag var där uppe så gick jag på diet så jag ville bara ha en kanelbulle. Den ena karlen tittade på mig och sa "men du är ju inte övertjock?" Övertjock har jag då aldrig varit och det blev ett stort skratt. Han skämdes lite.  Den här gången tänkte jag hämnas lite, jag såg hur han sneglade på min mage och till slut vågade han sig på att fråga: Är du gravid? Jag tittade allvarligt på honom och sa Nej.. Han blev kritvit och började mumla och de andra satt och höll igen sina leenden. Till slut sa jag Ja. hehehe. Överfet kallar han nog inte mig fler gånger. Han såg väldigt lättad ut.


Men men, kaffet är klart och det är väl bara att sätta igång. Bara några arbetstimmar sen ska jag och maken ha lunchdejt.


Hmm Morgon Världen!

Av Annika - 18 april 2011 10:20

Ett av mina favoritband.


Av Annika - 18 april 2011 10:12

Visst är det söta kläder till Lillan som maken köpte med sig hem från Stockholm?

Han har bra smak han (och inte bara på kläder, han fångade ju mig också    ) 



Självklart ska hon bli en hårdrockare som sin pappa 



och sportig som sin pappa

   

Ovido - Quiz & Flashcards