Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 1 mars 2011 12:09

  


Jag är väl inte känd som nyttighetsministern direkt så jag får väl lägga ut bevis på att jag också kan äta nyttigt. Ja där är bacon, jag kan ju inte chocka kroppen med bara vitaminer och mineraler.


Så nu ska jag äta lunch och känna mig hälsosam :-)

Av Annika - 1 mars 2011 11:21

Idag har jag haft vårabstinens sen jag vaknade.

Vill höra fåglarna kvittra, öppna fönstret utan att frysa ihjäl, shoppa vårkläder och framför allt skor. Vet inte hur länge sen det var sen jag köpte skor. Jo jag köpte vinterstövlar i höstas men de räknas inte, med skor menar jag söta högklackade skor som är hur obekväma som helst men såååå söta.

Vill inreda balkongen och plantera vårblommor (jaaa det är vuxenpoäng på det men det struntar jag i). 

Grilla!!!! Åh Grilla, längtar efter den första tuggan av den nygrillade köttbiten.

Gå barfota i nyklippt gräs. Det finns inget bättre. (Tyvärr är jag gräsallergiker men det är totalt värt att proppa i sig lite medicin för att få känna känslan av gräs mellan tårna).

Stugan, vårt eget lilla vattenhål som man kan rymma till när man vill komma ifrån en stund.


Snälla våren, kom nu nångång!!!!

Av Annika - 1 mars 2011 10:08

I fredags var vi på ultraljud för att se så att allt är bra. Är i 13 veckan nu så man var ju rätt spänd på att få se den lille rackaren. så här såg h*n ut


  


Det roliga var att h*n vinkade till oss (ja jag vet att det nog inte var meningen och att h*n inte har en aning om hur man vinkar men låt mig få tro det :-) )

Nu kan jag slappna av lite och börja se fram emot detta att vara gravid. Än så länge har det mest varit oro och halvt panikslaget (och en hel del kräkandes). Det var ju inte direkt planerat. Enligt min bästa kompis så sa hon att i vår ålder så kan det ta flera år innan man blir gravid. Då övertalade jag maken att jag skulle sluta med preventivmedel för vi skulle ju inte bli föräldrar på lääääänge. Det tog 3 månader. Så kan det gå :-)

Av Annika - 1 mars 2011 09:54

får väl dela med mig av lite härliga bilder från vår bröllopsresa. Vi åkte 3 veckor till Thailand i Nov/Dec. Vi var lite på Krabi, lite på Koh Lanta och avslutade med shopping i Bangkok. Helt fantastisk resa.

Vi misstänker dock att någon varit inne i vår lägenhet medans vi var iväg och mixtrat med vågen och torktumlat våra kläder. Visst vi åt väldigt mycket men inte sååå mycket. Eller? :-)


  


Utsikten från stranden :-)


 


Vår Bungalow


  


Sista kvällen hade personalen varit inne på vårt rum och lagt rosenblad i vårt utomhurbadkar. Väldigt romantiskt.


  


Vi kan ju låtsas som om det är magrutor jag har där ;-)

Av Annika - 1 mars 2011 09:37

Ok nu ska jag se om jag kan ladda upp några bilder


  


Hela brudföljet ( Japp brudföljet, det var faktiskt 75 % min dag, iallafall enligt maken när det var dax att göra något inför bröllopet )


  


(rolig) bild som vår fotograf tog


   


Brudparet på bröllopstårtan, är det hårdrock så är det :-)


Av Annika - 1 mars 2011 09:30

Som jag skrev så är jag nygift, vi hade ett hårdrocksbröllop i Augusti 2010 i ett växthus. Det var det värsta ovädret på hela sommaren den dagen men det blev bara extra mysigt med åska och ösregnet som smattrade på växthustaket. Eftersom jag är totalt blåst på detta med att blogga så tar det nog ett tag innan jag kan lägga upp bilder från bröllopet men det kommer.

Av Annika - 1 mars 2011 09:18

Då var jag igång och redan nu har jag problem med vad jag ska skriva för något, detta börjar fint..

Kan väl berätta lite om mig och vad jag förväntar mig av den här bloggen.

Jag är en nygift, nygravid tjej,dam,kvinna (välj själv) på 38 år som tänker dela med mig av mina tankar på livet, äktenskapet och hur det är att vara gravid. Jag hoppas att ni kommer att tycka den är trevlig och att vi ses här ofta.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards