Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 17 mars 2011 18:25

Schlagerkväll:

  


  


 



   



  


  


De som vägrade Schlager och drack whiskey i soffan istället:


  


Söndagspromenad och lunch:


 

  

  

  


Av Annika - 17 mars 2011 09:13

om man går in på Youtube kan man hitta allt om bebisar som skrattar, bajsar och ibland fattar men inte vad de hittar på (men föräldrarna tycker att det är det gulligaste som gjorts nåååågonsin så det måste läggas på Youtube). Men den här är ju för cool!


Av Annika - 17 mars 2011 08:20

Hoppas att allt är bra med er och att ni har sovit gott.

Själv har jag drömt märkliga drömmar och var väldigt glad när jag vaknade.


Såg ni Grey's Anatomy igår? Äntligen har det börjat igen till Makens stora förtret. Det var nämligen även Champions league igår men det kunde han fetglömma att han skulle få se. Inte när det är Grey's inte. Jag satt med fjärrkontrollen i högsta hugg i en hel underbar timme. Men vad är det som gör att man gråter till varje avsnitt? onaturligt känslig? Hormoner? Längtar redan tills nästa avsnitt :-)

Åh, Mc Dreamy och Mc Steamy, såå mycket bättre än svettiga fotbollskillar som springer runt och jagar en boll (läser maken detta är jag i Biiig Trouble :-) )


Nu är det kaffe och mitt nya "måste ha eftersom jag är gravid och får jag inte det så blir jag väldigt ledsen och lite hysterisk mat" knäckebröd med ost och paprika. och då menar jag inte de nyttiga knäckebröden som man faktiskt blir mätt på utan de superonyttiga vita frukostknäcke som man kan trycka ner 10 st utav utan att man känner sig speciellt mätt. Ringde desperat maken igår när han var på väg från jobbet så han har köpt massor. Mums!


God Morgon Världen



Av Annika - 16 mars 2011 10:49

Idag känns det verkligen att jag är gravid.

Växtvärk i hela kroppen som spränger ordentligt och en superfinne mitt på kinden.

Men ett plus är att jag är på ett strålande humör. Alltid något efter att ha gått och muttrat och varit allmänt otrevlig ett tag nu. Inte klokt vad lite ökning i hormonhalter kan ställa till det. Vilken tur att jag har en sån tålmodig make.


Väntar på en kallelse till nästa ultraljud. Ska bli spännande för då ska man kunna se om det är en pojke eller flicka. Nu är det väl inte det viktigaste men nyfiken som man är så vill man ju veta. Vill köpa lite gulliga kläder och börja fundera på namn ordentligt. 

Läste precis en artikel om att det är löjligt och farligt att välja kläder efter kön och att en tjej lika väl kan ha en ljusblå sparkdräkt som en kille kan ha rosa. Kalla mig gammalmodig och knäpp men jag Vill köpa rosa om det är en tjej och ljusblått om det är en kille. ( Nu kommer det aldrig bli nåt ljusblått hos oss om maken får bestämma då han är ett stort HIF fan och Hatar MFF som har ljusblått.)

Jag tror faktiskt inte att en färg, när man är nyfödd, har så stor betydelse för hur man blir när man är stor. Tror det är viktigare att barnet känner kärlek och trygghet.


I natt vaknade jag och fick för mig att jag kände barnet röra på sig. kan varit en fis på tvären men det kan ju även ha varit barnet. Spännande... Tror dock att det är lite tidigt än men jag längtar så tills man känner en spark.


Av Annika - 16 mars 2011 08:17

Jag är grymt sugen på att göra en ny tatuering och så kommer det nog också att bli, men inte än på ett tag. Skulle vilja göra en porträttbild av vår kommande "kotte" när han/hon väl är född och några månader gammal. Den ska sitta på min vänstra skuldra. Kommer att bli jättefint, det är jag säker på. inte som dessa:



   



  


Stackars människor som måste gå runt med dessa resten av livet. Vad är det för tatuerare? De borde betala laserbehandlingen åt dessa männinskor.


Min kommer att bli Jättefin :-)

Av Annika - 15 mars 2011 14:01

Idag har min svåger och svägerska fått sin andra son. 


  


Välkommen till världen Gullunge.


Av Annika - 15 mars 2011 08:46

Då skulle jag köpa de tjänster som är så trååkiga att göra, som tex putsa fönster och städa.

Bara för skojs skull så sökte jag dessa tjänster nätet och har bett om priser. bara för att låtsas att jag har råd ;-)


Fönsterputsningen ska jag bara leja ut för för det första så är jag värdelös på det, och för det andra så är det så fruktansvärt tråkigt och hur dyrt kan det vara att putsa fyra fönster, i och för sig är de så smutsiga så man tror att det är tjock dimma ute när man tittar ut.


Men å andra sidan, tänk att en okänd människa ska gå runt i vår lägenhet och tycka att vi har det smutsigt. Eller att vi har fruktansvärd inredningssmak eller nåt sånt. Eller kräka för att toaletten är så äcklig.

Det hade nog betytt att jag städat hela lägenheten Innan personen kommit bara för att hon skulle tycka att här var fint.


Som ni förstår så behöver vi städa och jag VILL INTE!!!!!


God morgon Världen!

Av Annika - 14 mars 2011 12:04

Kan inte våren komma snart! Jag är trött på att vänta.


  


Ovido - Quiz & Flashcards